×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
انسداد ۴۳۵ حلقه چاه / قلع و قمع ۳۲ استخر غیرمجاز

به گزارش همنوا، به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی، علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تعادل بخشی و حفاظت از آب‌های زیرزمینی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳، تعداد ۸۱ حلقه چاه غیرمجاز در حال حفر شناسایی و از حفر چاه‌های غیرمجاز جدید جلوگیری شده است.

وی همچنین با بیان اینکه ۴۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در این مدت مسدود شده، از قلع و قمع ۳۲ استخر غیرمجاز زهکش حاشیه رودخانه‌ها خبر داد. 

وی با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز بیش از ۲میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی، مطرح کرد: ضمن نصب ۱۵۶ کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز اولویت‌دار استان، از اضافه برداشت این چاه‌ها جلوگیری شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی همچنین افزود: در راستای عملیاتی کردن مدیریت توامان مصرف آب و برق چاه‌های کشاورزی، برق کلیه چاه‌های کشاورزی استان تا نیمه اردیبهشت‌ماه قطع بوده که همین امر موجب جلوگیری از برداشت بی‌رویه و زودهنگام از چاه‌های کشاورزی در ابتدای سال‌جاری شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته در حوزه مهندسی رودخانه‌ها نیز خاطرنشان کرد: از اهم فعالیت‌های مهندسی رودخانه‌ها و سواحل به منظور جلوگیری از آسیب‌ها، خسارات مالی و تلفات جانی، شناسایی ۳۹۵ مورد تصرفات در حریم و بستر رودخانه‌ها است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.