×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
تراز تولید برق در آذربایجان ۲۰۰ مگاوات بیشتر از مصرف است

به گزارش همنوا، رسول اسماعیل زاده در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه تراز تولید برق در منطقه حدود ۲۰۰ مگاوات بیشتر از مصرف است، گفت: مصرف برق در منطقه آذربایجان هفت درصد افزایش یافته است که بخش عمده آن مربوط به حوزه صنعت است.

وی افزود: افزایش مصرف برق در حوزه صنعت نشانه افزایش صنایع، اشتغالزایی و کارآفرینی در منطقه است و با توجه به توان منطقه و استان در حوزه صنعت، نیاز به افزایش ظرفیت تولید با احداث نیروگاه های جدید وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر یک درجه افزایش دما از ۳۵ درجه سانتی گراد، نیاز به افزایش یک هزار و ۵۰۰ مگاوات تولید نیروگاه است، یادآور شد: افزایش ظرفیت نیروگاه ها نیاز به مصرف انرژی مانند گاز و گازوئیل و تامین آب برای نیروگاه های دارای برج «تر» دارد و در نتیجه با هر میزان افزایش مصرف برق، میزان مصرف انرژی و آب نیز افزایش می یابد.

مدیرعامل برق منطقه‌ای آذربایجان‌ با تاکید بر پیوستگی بین مصرف آب و برق، گفت: سرمایه گذاری برای تولید برق زمان بر بوده و راه چاره در این زمینه استفاده از نیروگاه های مجازی یعنی فرهنگ سازی برای مصرف مناسب و بهینه آب و برق است.

اسماعیل زاده، با بیان اینکه تک تک مردم در مصرف آب و برق، مدیر محسوب شده و مسوول هستند، از مردم خواست با مصرف بهینه، مسوولان برق منطقه ای آذربایجان را در تامین برق مورد نیاز در ایام اوج مصرف یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نیروگاه های استان آذربایجان شرقی حدود یک هزار و ۴۰۰ مگاوات است، یادآور شد: هم اکنون ۷۰۰ مگاوات برق از طریق نیروگاه تبریز، ۶۵۰ مگاوات از نیروگاه سهند و ۵۰ مگاوات از نیروگاه صوفیان تولید می شود و علاوه بر آن ۴۵۰ مگاوات نیز از طریق نیروگاه بخش خصوصی هریس و حدود ۶۰ مگاوات نیز از نیروگاه های کوچک بخش خصوصی در استان برق وارد شبکه توزیع می شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.