×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
افت محسوس ماشین نسبت به نیم فصل اول لیگ نوزدهم/ تراکتور؛ بهترین میهمان و ضعیف‌ترین میزبان پس از ماشین سازی

هم‌نوا- مهدی قاسمی

 

نیم فصل اول بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران جمعه اول اسفند ۱۳۹۹ با دیدار تیم های گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران به پایان خواهد رسید تا تکلیف قهرمان مشخص شود.

 با توجه به دیدارهای برگزار شده پرونده تیم‌های تبریزی ماشین سازی و تراکتور در نیم فصل اول بسته شده است. عملکرد این دو تیم در نیم فصل اول چگونه بود؟ 

در ادامه به بررسی عملکرد دو تیم ماشین سازی و تراکتور خواهیم پرداخت.

 

 

بررسی عملکرد ماشین سازی و تراکتور

 

ماشین سازی و تراکتور در طول ۱۵ دیدار خود در نیم‌ فصل اول ضمن ثبت نتایج زیر به ترتیب با کسب ۸ و ۲۲ امتیاز در رتبه های شانزده و هشتم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفتند:

تعداد برد؛ ماشین سازی ۱ و تراکتور ۶

تعداد باخت؛ ماشین سازی ۹ و تراکتور ۵

تعداد مساوی؛ ماشین سازی ۵ و تراکتور ۴

گل زده؛ ماشین سازی ۱۰ و تراکتور ۱۴

گل خورده؛ ماشین سازی ۲۲ و تراکتور ۱۳

تفاضل گل؛ ماشین سازی منفی ۱۲ و تراکتور مثبت ۱

 

ماشین و تراکتور در نیم فصل اول لیگ گذشته به ترتیب با کسب ۲۲ و ۳۰ امتیاز در رتبه های نهم و سوم جدول رده بندی رقابت ها قرار گرفته بودند که افت هر دو تیم در نیم فصل اول لیگ بیستم مشهود است.

 

 

 

تعداد گلهای زده و خورده در دیدارهای خانگی و خارج از خانه

 

دیدارهای خانگی؛ ماشین ۵ گل زده و ۸ گل خورده و تراکتور ۴ گل زده و ۷ گل خورده

دیدارهای خارج از خانه؛ ماشین ۵ گل زده و ۱۴ گل خورده و تراکتور ۱۰ گل زده و ۶ گل خورده

 

 

هر دو تیم در دیدارهای خانگی عملکرد نامناسبی داشتند و تفاضل منفی ۳ را در کارنامه خود درج کردند اما تراکتور در بازی‌های خارج از خانه موفق‌تر عمل کرد و تفاضل گل مثبت ۴ را به ثبت رساند ولی تفاضل گل ماشین سازی در دیدارهای خارج از خانه ضمن حفظ منفی بودن خود، به منفی ۹ رسید.

 

 

 

برد و باخت و مساوی در دیدارهای خانگی و خارج از خانه

 

دیدارهای خانگی؛ تراکتور ۱ برد، ۲ مساوی و ۴ باخت و ماشین ۱ برد، ۲ مساوی و ۵ باخت

دیدارهای خارج از خانه؛ تراکتور ۵ برد، ۲ مساوی و ۱ باخت و ماشین ۳ مساوی، ۴ باخت و بدون برد

 

با بررسی آمار دو تیم، مشخص می‌شود که ماشین سازی در بازی های داخلی و تراکتور در بازی‌های خارج از خانه توفیق بیشتری داشته‌.

با توجه به آمار و نتایج کسب شده، تراکتور با کسب ۶ امتیاز در رتبه چهاردهم و ماشین سازی با کسب ۵ امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی دیدارهای خانگی قرار گرفتند.

از سویی دیگر سرخپوشان تبریزی با کسب ۱۶ امتیاز عنوان صدرنشین دیدارهای خارج از خانه را به خود اختصاص داده و ماشین سازی با ۳ امتیاز در قعر در این جدول جای گرفته است.

 

 

 

پرگل ترین برد و باخت دو تیم

 

برد؛ ماشین سازی از ۱۵ دیدار خود در لیگ بیستم تنها مقابل نفت آبادان و با اختلاف یک گل به برتری رسید. تراکتور هم با ۳ گلی که در تبریز به پیکان زد، بهترین برد خود در نیم فصل اول این دوره از رقابت های لیگ برتر را ثبت کرد.

باخت؛ سنگین ترین شکست ماشین سازی در هفته پنجم و در دیدار با تیم سرمربی سابق خود، رسول خطیبی، رقم خورد و ماشین در اراک با چهار گل نتیجه را به آلومینیوم واگذار کرد. تراکتور هم در هفته یازدهم و مقابل استقلال با دریافت سه گل، سه امتیاز این دیدار را به حریف خود تقدیم کرد.

 

 

 

بهترین گلزن و بهترین پاسور

 

بهترین گلزن؛ محمد عباس زاده از تراکتور با ۷ گل زده و پیمان بابایی از ماشین سازی با ۶ گل زده به عنوان بهترین گلزن تیم های خود شناخته شدند.

بهترین پاسور؛ مسعود شجاعی از تراکتور با سه پاس گل و ابوالفضل رزاق پور از ماشین سازی با دو پاس گل عنوان بهترین پاسور تیم های تراکتور و ماشین را به خود اختصاص دادند.

 

 

 

کارت های زرد و قرمز

 

 تراکتور؛ ۲۸ کارت زرد و میانگین ۱.۹ کارت در هر بازی 

ماشین سازی؛ ۱۴ کارت زرد و میانگین ۰.۹ کارت در هر بازی 

 

تا قبل از دیدار تیم های گل گهر سیرجان و پرسپولیس تهران تراکتور در صدر جدول دریافت کارت زرد و ماشین سازی در رتبه یازدهم این جدول قرار گرفته‌اند.

 

 

 

هت‌ تریک بازیکنان

 

 پیمان بابایی از ماشین سازی با ۳ گلی که در هفته دهم مقابل سپاهان اصفهان به ثمر رساند تنها هت تریک تیم های تبریزی در نیم فصل اول لیگ بیستم را به نام خود ثبت کرد. 

هیچ یک از بازیکنان تراکتور موفق به هت تریک نشدند.

 

 

جمع‌بندی

 

ماشین سازی و تراکتور نسبت به نیم فصل اول لیگ نوزدهم، افت عملکرد داشته و نتایج ضعیفی را کسب کردند. ماشین با ۷ پله سقوط در جدول رده بندی و ۱۴ امتیاز کمتر و تراکتور با ۵ پله سقوط و ۸ امتیاز کمتر،

افت خود را به صورت کاملا مشهود نشان دادند. هواداران ماشین و تراکتور بارها نارضایتی‌شان را نسبت به نتایج کسب شده این دو تیم به اشکال مختلف اعلام کردند. ماشین سازی وضعیت خوبی در لیگ برتر ندارد و اگر نتایجی مشابه نیم فصل اول را کسب کند راه به جایی نخواهد برد. تراکتور هم در صورتی که نتایجی بمانند ۱۵ دیدار گذشته کسب کند، با توجه به جدول رده‌بندی نهایی لیگ در سالهای اخیر احتمالاً از کسب سهمیه آسیایی بازخواهد باند. لذا هر دو نماینده آذربایجان شرقی در لیگ برتر نیازمند توجه مدیران مربوطه هستند و می‌توانند در پایان لیگ در جایگاه بهتری قرار گیرند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.