گروه : آرشیو
جمعی از متخصصان اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران در مورد شایعه اصابت موشک به هواپیمای ۷۳۷ خط هوایی اوکراین اطلاعیهای صادر کردند.
به گزارش همنوا به نقل از تسنیم، جمعی از متخصصان اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و دانشآموختگان مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف در مورد شایعه اصابت موشک به هواپیمای 737 خط هوایی اوکراین که از فرودگاه امام(ره) برخاسته بود، اطلاعیهای بهشرح زیر صادر کردند؛ "بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و احترام جهت تنویر افکار عمومی دلایل رد قاطع شلیک و اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ 737-800 خط هوایی اوکراین که صبحگاه 18 دی، شش دقیقه پس از برخاستن در حوالی شهریار سقوط کرد، بهاستحضار میرساند: 1 ــ در فیلمهای گرفتهشده از شهریار مشخص است که کمکم پرنده در حال آتش گرفتن است و آتش بهمرور افزایش پیدا میکند و انفجار لحظهای و متلاشی شدن در هوا در کار نبوده است و پس از چند دقیقه شعلهور شدن، آرام آرام زمین میخورد که انفجار اصلی بر اثر حجم بالای سوخت در زمینهای شهریار واقع میشود. 2 ــ هیچ موشک و گلولهای اصلاً شلیک نشده است، نه صدایی و نه تصویری وجود ندارد (عکسی که لاشه موشک روسی را در آن نشان دادند مونتاژی بوده و در محل سانحه بهجز قطعات هواپیما چیزی یافت نشده است، ضمناً توجه داشته باشید موشک پس از اصابت سالم نمیماند و منهدم میشود). 3 ــ همه سامانههای پدافندی (IFF (Identification Friend & Fow شناسایی دوست از دشمن دارند و بهطور خودکار هواپیمای مسافربری در شبکه پدافندی دوست محسوب میشود و قبل و بعد از پرواز 737، دهها پرواز داخلی و خارجی عادی به فعالیت خود پرداختند. 4 ــ حتی زمان شلیک با بیسیم سه بار به وسیله پرنده اخطار داده میشود و منور هم شلیک میشود. 5 ــ سامانههای پدافندی که پهپاد فوقپیشرفته رادارگریز گلوبال هاوک آمریکا را در ارتفاع 52000پایی از هواپیمای آمریکایی سینفره نظامی همجوارش تشخیص داده است و اشتباه نکردند چطور روی فرودگاه امام در مورد هواپیمایی که در جدول پرواز قبلاً نامش داده شده است، اشتباه میکنند؟ 6 ــ همیشه وقتی هدف تهدیدکننده بزرگی در ارتفاع پایین باشد پدافند ابتدا پس از سه بار اخطار، با توپ ضدهوایی به آن شلیک میکند نه با موشک چندمیلیاردی. 7 ــ خلبان هواپیما پس از آتش گرفتن و توسعه حریق شروع به دور زدن و برگشت به فرودگاه امام نموده و ارتفاع هم کم کرده است، اگر مورد هدف قرار گرفته بود در هوا متلاشی میشد و تکههای آن کیلومترها از هم دور میافتاد، در حالی که در فیلمها مشخص است که روی زمین در اثر برخورد متلاشی شده و همه تکهها یکجا افتاده است. 8 ــ هواپیمای بوئینگ737 همانگونه که در جدول ذیل مشخص است در 15 سال اخیر بیشترین سانحه مرگبار را داشته (10 سانحه مرگبار با بیش از 1100 کشته) که موجب ضرردهی و عزل مدیرعامل بوئینگ و پایین آمدن سهام آن شده است و این سقوط آخر هم ضربه شدیدتری به آن شرکت میزند فلذا سعی بر این کردهاند که در جنگ رسانهای جای قاتل و مقتول را عوض کنند و توپ را به زمین طرف مقابل بیندازند، «سازندگان پرنده قاتل اصلی هستند و ایرانیان مظلوم مقتول». 9 ــ همچنین پس از بررسیهای انجامگرفته مشخص شد که مهندس پرواز ایرانی سلامت پرنده را تأیید نکرده است و پس از دو ساعت تأخیر و چکآپ مجدد موتور و باز کردن کاولینگ موتور، با امضا و اصرار گروه پرواز اوکراینی و قبول مسئولیت توسط خلبان، هواپیما به پرواز در آمده است. 10 ــ علت دقیق سانحه پس از بررسی دقیق اطلاعات پرواز و جعبه سیاه (FDR) و سامانه ضبط صدای کابین (CVR) و بقایای لاشه هواپیما و قطعات باقیمانده، توسط گروههای دوازدهگانه مشخص خواهد شد و تا اعلام نتیجه بهتر است از گمانهزنیهای غیرمستند خودداری شود. با توجه به داغدار بودن خانوادههایی که نخبگان و فرهیختگان خود را از دست دادهاند خواهشمند است از پخش مطالب غیرموثق که موجب تألم بیشتر آنها و جریحهدار شدن افکار عمومی میشود بپرهیزید. با آرزوی توفیق و سربلندی جمعی از متخصصین اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و جمعی از دانشآموختگان مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف"
https://hamnava.ir/News/Code/39920
0 دیدگاه تایید شده