گروه : آرشیو
به گزارش همنوا به نقل از ایلنا، در پی بهانههای هر ساله کشور عربستان برای انجام سفر حج تمتع ایرانیان، شرکت هواپیمایی ایران ایر باید تمام ۸۶ هزار حاجی را با هواپیمای ملکی خود در این ایام جابهجا کند و امکان توزیع این پروازها با سایر ایرلاینهای داخلی و ایرلاین سعودی وجود ندارد. از این رو در این شرایط ایران ایر انجام برخی از پروازهای خارجی خود را به سایر شرکتهای هواپیمایی واگذار کرد.
در این بین ابهاماتی برای مسافران و بلیتهایی که از قبل و از شرکت هواپیمایی ایران ایر برای مسیرهای خارجی خریداری کردهاند وجود دارد. از آنجایی که معمولا قیمت بلیت ایران ایر به ویژه در مسیرهای خارجی به دلیل خدماتی که ارایه میدهد گرانتر است، این نگرانی وجود دارد که با واگذاری پروازها به یک ایرلاین دیگر و تغییر خدمات، هزینه بیشتری را برای آن پرواز پرداخت کرده باشند.
کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، مدیر عامل ایران ایر در گفتوگو با خبرنگار ایلنا به این ابهامات پاسخ داده است.
وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت انجام پروازهای حج با حداکثر ایمنی و امنیت، در این ایام به ناچار بخشی از پروازهای خارجی خود را به سایر ایرلاینها واگذار کردیم، گفت: در ایام سفرهای حج تمتع، بخشی از پروازهای خارجی ایران ایر توسط قشم ایر و ماهان برقرار میشود. همچنین شرکتی را هم اجاره کردهایم که تعدادی از پروازهای خارجی ایران ایر توسط آن شرکت انجام شود.
مدیرعامل ایران ایر با تاکید بر اینکه در این شرایط اضطراری اجازه نمیدهیم هیچ فشاری بر مسافران وارد شود، گفت: بلیتی که هزینه تمام شده آن ۴۰۰ یورو بوده را با قیمت ۶۰۰ یورو به ایرلاینهای مذکور واگذار کردیم که تمام این مازاد هزینهها توسط شرکت ایران ایر پرداخت شد و هیچ پول اضافهای را از مسافران درخواست نکردیم.
کاپیتان زنگنه با بیان اینکه در این ایام بخشی از پروازهای خارجی را هواپیماهای ایران ایر هم انجام میدهند و به همین دلیل است که هنوز سایت ایران ایر برای پروازهای خارجی پذیرش میکند، ادامه داد: هیچ پرواز خارجی ایران ایر به واسطه این شرایط به وجود آمده کنسل نشده است.
وی با بیان اینکه مسافرانی که بلیت ایران ایر را خریداری کردهاند اما تمایلی به انجام سفر با هواپیمای سایر ایرلاینها ندارند امکان کنسل کردن بلیت مورد نظر را دارند، گفت: البته باید تاکید کنم که تمام خدمات ایران ایر برای انجام این پروازها به ایرلاینی که پذیرفته این پرواز را انجام دهد منتقل شده و قطعا با همان میزان کیفیت سفر انجام میشود.
مدیرعامل ایران ایر افزود: ایران ایر عین خدمات متعهد شده را در این پروازها به مسافران ارایه میدهد اما اگر مسافری دلیل منطقی برای کنسل کردن بلیت خود در پروازهای واگذار شده عنوان کند، امکان کنسل کردن بلیت خود را دارد و ایران ایر هم تمام هزینه را میپردازد. اما ممکن است، مسافری به بهانه این موضوع، بخواهد بلیت خود را تغییر دهد که در این صورت مقررات کنسلی بلیت شامل حال وی خواهد شد.
کاپیتان زنگنه گفت: اگر مسافر قصد تعویض بلیت به دلیل تغییر هواپیما و خدمات را داشته باشد، ما همراه مسافر هستیم اما اگر بخواهد تاریخ پرواز را به این بهانه تغییر دهد باید طبق مقررات موضوعه عمل کند.
https://hamnava.ir/News/Code/26619
0 دیدگاه تایید شده