×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 1 آبان 1403  .::.   برابر با : Tuesday 22 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26120 خبر
آذربایجان شرقی، سومین استان سالمند کشور است

به گزارش همنوا، ناصر رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ناصر رهبر با بیان اینکه میانگین عمر آقایان ۷۴ سال و بانوان ۷۶ سال است، می‌افزاید: فرد با کهولت سن هزینه‌هایی اعم از عینک، عصا، دندان مصنوعی و... دارد.

وی ادامه می‌دهد: اگر می‌خواهیم از سالمندی بهتری برخوردار باشیم باید از نوجوانی به فکر این دوران بوده و پیشگیری را آغاز کنیم در زمان سالمندی نیز با ورزش، تغذیه و سبک زندگی سالم این دوران به خوبی سپری خواهد شد.

آذربایجان شرقی سومین استان سالمند کشور/ معضلی به نام بی فرزندی 

وی آذربایجان شرقی را سومین استان سالمند کشور عنوان کرده و می‌افزاید: در استان ما تاکنون تک فرزندی معضل بود از این به بعد بی فرزندی نیز به آن اضافه شده است.

رهبر خاطرنشان می‌کند: ما جمعیت را عامل اقتدار می‌دانیم و اگر برای آن چاره اندیشی نکنیم مشکل آفرین خواهد شد.

مدیر سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه در جامعه‌ی امروزی ازدواج کاهش یافته و سن ازدواج نیز افزایش یافته است، می‌گوید: والدین فرزندآوری را به تأخیر انداخته یا به تک فرزندی قناعت می‌کنند.

وی یادآور می‌شود: برخی از زوجین در اوایل ازدواج شرط می‌بندند که هیچ فرزندی به دنیا نیاورند که همه‌ی این مسائل فرهنگی بوده و علل آن باید از طریق رسانه‌ها تحلیل شود.

وی به یکی از علل‌ سالمندی جمعیت استان اشاره کرده و می‌افزاید: افرادی که در سن ازدواج و فرزندآوری هستند مهاجرت کرده و به همین دلیل جمعیت استان رو به پیری می‌رود.

رهبر ادامه می‌دهد: برای تولید ناخالص ملی و تولید ثروت به قشر جوان و میانسال نیاز داریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.