×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
کنار گذاشتن استکبارستیزی موجب آسیب‌پذیری کشور است

به گزارش همنوا، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی استکبارستیزی، در سنگفرش مصلی تبریز، با تشکر از حاضران در این مراسم سیاسی و معنوی گفت: شما بزرگواران امروز با شرکت در این آیین، با آرمان های والای حضرت امام و اهداف مقدس رهبری تجدید عهد کردید. 

وی افزود: ۱۳ آبان، یادآور سه رخداد مهم تاریخ انقاب شکوهمند اسلامی ایران شامل تبعید حضرت امام به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان عزیز در دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ در اعتراض به رژیم ستم شاهی و تسخیر سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ می باشد؛ هر یک از این سه رویداد مهم با هویت مشترک،در شکل گیری پیروزی انقلاب نقش مهمی داشتند. 

وی با بیان اینکه هویت هر سه حرکت مبارزه با استکبار بود، اضافه کرد: از این رو ۱۳ آبان که به حق روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده، فرصت مغتنمی را برای تبیین ابعاد مختلف استکبارستیزی و افشای توطئه استکبار، آمریکای جنایتکار، در شرایط کنونی فراهم کرده است. 

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: استکبار ستیزی، مبانی قرآنی و مبانی عقلی دارد و مبارزه با ظلم، لازمه حیات والای انسانی است، ضمن اینکه پذیرش اسکتبار قباحت عقلی دارد و مغایر با ذات انسان است. 

وی تشریح کرد: استکبار ستیزی دلایل تاریخی هم دارد و جنایات مختلف استکبار،  به ویژه آمریکا، علیه کشورمان از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و تحمیل کاپیتولاسیون در قبل از انقلاب تا طیفی از فشار های امنیتی، رسانه ای و اقتصادی و تحریم و فشار حداکثری در بعد از انقلاب اسلامی مصادیق آن است. 

وی گفت: از نظر استراتژیک نیز استکبار ستیزی توجیه دارد به این معنا که این انقلاب قدرت آفرین است و استکبارستیزی باعث حفظ سیرت انقلاب می شود و لازمه الهام بخشی انقلاب و توسعه عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است؛ حفظ انقلاب یک ضرورت و نه انتخاب است. 

امام جمعه تبریز در پاسخ به این سوال که آیا استکبار ستیزی نظام غیرعقلانی و بی توجه به واقعیت های موجود مشکلات اقتصادی است، پاسخ داد: استکبارستیزی با توجه به واقعیات موجود دشمنی آمریکا و اذنابش با ایران انجام می شود؛ آمریکا عامل اصلی مشکلات اقتصادی و اعمال ناجوانمردانه تحریم های اقتصادی و فشار حداکثری بر ملت ایران است. 

وی افزود: عهد شکنی آمریکا و تداوم خصومت ورزی های آن با وجود حسن نیت و نقش آفرینی ایران در راستای احقاق حقوق ملت ایران در توافق نامه هسته ای برجام مورد تایید جهان، آزادسازی گروگان های غربی در لبنان و تعلیق داوطلبانه فعالیت های هسته ای در دولت گذشته، از عقلایی بودن استکبار ستیزی و تداوم آن حکایت می کنند. 

وی در توجیه چرایی ارجحیت مقاومت به سازش و کم بودن هزینه های آن نیز گفت: تغییر نکردن رویکرد راهبردی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال ایران، فشار حداکثری بر ایران، تلاش برای تصاحب فضای تهدید، تحریم، محاصره و اجماع بین المللی علیه ایران، هدف گذاری هر دو حزب دمکورات و جمهوریخواه در آمریکا برای تسلیم ایران به زعم خودشان است. 

استکبارگری آمریکا در دولت بایدن نیز ادامه دارد

حجت الاسلام آل هاشم یادآوری کرد: استکبارگری آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن نیز ادامه داد و تداوم فعالیت کارگروه مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اقدام علیه کشورمان، مانع تراشی در آزادسازی دارایی های کشورمان، حمایت از رژیم صهیونیستی در عملیات خرابکاری هسته ای در نطنز، حفظ تحریم های ضد ایرانی دولت ترامپ و افزون موارد جدید به آن، مقدمه سازی برای شکل گیری برجام دیگر با رویکرد تشدید محدودیت های هسته ای و موشکی ایران و دایمی کردن آن و تخریب چهره رییس جمهوری مردم کشورمان از نشانه های آن است. 

وی اضافه کرد: نظرسنجی انجام شده در مهر ماه امسال نشان می دهد که تصور ۸۵ درصد مردم ایران از آمریکا نامطلوب است و آنان ضمن رویگردانی از سیاست های خصمانه واشنگتن به سیاست های جدید تهران در رویکرد به شرق نگاه مثبتی دارند. 

وی گفت: در شرایط کنونی، رفع بی عدالتی و خارج کردن انحصار سرمایه و فرصت های سیاسی از دست باندهای قدرت و ثروت، حمایت از رویکرد دولت مردمی رییس جمهوری در زمینه جوان گرایی، تسهیل شرایط رسیدن چهره های مختلف از اقصی نقاط کشور به قدرت، مردم داری و دست کم همدلی با مشکلات مردم و نه نگاه مغرورانه به آن، منحصر نشدن به نیروهای سیاسی اصولگرا و استفاده از برخی چهره های جریان اعتدال و به ویژه استفاده از زبان ساده و عامیانه با مردم از جمله راه های تداوم استکبارستیزی است. 

افتخارآفرینی دلاورمردان سپاه در ناکام گذاشتن دزدی دریایی آمریکا غرورآفرین است

امام جمعه تبریز همچنین با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشورمان در آستانه ۱۳ آبان گفت: جاسوسان دیروزی آمریکا دزدان دریایی امروز شده اند؛ ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام به موقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. 

وی افزود: نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند، اما با انجام عملیات هوایی توسط نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی آمریکاییان خنثی شد. 

وی یادپاوری کرد: چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی حاضر در منطقه تلاش کردند کنترل نفتکش را دوباره در دست بگیرند، اما توطئه آنان در سایه از جان گذشتگی نیروی دریایی سپاه ناکام ماند و اکنون این نفتکش در آب های کشورمان است. 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.