×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 2 May 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25428 خبر
حضور هیئت ژاپنی در معبد تاریخی آذرشهر

به گزارش همنوا، هیئت ژاپنی به ریاست تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران که در دو روز گذشته به تبریز سفر کرده بود، روز گذشته وارد شهرستان آذرشهر در آذربایجان‌شرقی شد و  از معبد تاریخی قدمگاه بازدید کرد.

بازدیدکنندگان ژاپنی در این سفر، ضمن اظهار شگفتی از شکوه این اثر تاریخی، طبیعت زیبای آذربایجان و قدمت تاریخی این استان را تحسین کرده و معبد قدمگاه را از ظرفیت‌های ارزشمند برای استمرار روابط‌ گردشگری میان دو کشور عنوان کردند.

سفیر ژاپن همچنین در این سفر چند ساعته، در نمایشگاه بومگردی و ممقان‌دوزی آذرشهر نیز دیدار کرده و دقایقی را به دور از رسوم دیپلماتیک، در جمع صمیمی شماری از آذرشهری‌ها گذراند.

تسوکادا تاماکی خاطرنشان کرد:  سفر کوتاهی به آذرشهر داشتیم، اما این سفر برای هیئت ما بسیار خاطرانگیز بود.

وی ضافه کرد: به عنوان نماینده دولت ژاپن در ایران، سعی می‌کنیم با حضور در شهرهای زیبایی مثل آذرشهر، زمینه‌های ارتباط میان دو کشور را تقویت کنیم.

مسجد قدمگاه در نزدیکی روستای قدمگاه (روستای بادامیار) در ۱۲ کیلومتری جنوب شرقی آذرشهر قرار دارد و مانند غاری در دل کوه کنده شده و در دوره‌های قبل از اسلام به عنوان معبد مهری استفاده می‌شد. این معبد در قرون ۶ الی ۸ هجری قمری به عنوان تکیه عرفا و دراویش و سپس به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.