×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
کارایی واکسن ایران - کوبا برای افراد زیر ۱۸ سال

به گزارش پایگاه خبری هم نوا؛ویسنته ورز بنگومو رئیس انستیتو فینلای کوبا امروز در نشست خبری که به صورت آنلاین در محل وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: واکسن مشترک ایران و کوبا بر پایه بیوشیمی و بیوتکنولوژی به تولید رسیده که کمتر کشوری توانسته از این دو علم برای تولید واکسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه طی مدت شیوع کرونا، ما همکاری‌های علمی با ایران داشته‌ایم و تاکنون راه خوبی را پیش رفته است، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم هفته‌های آینده جشن مشترکی برای به ثمر نشستن این همکاری داشته باشیم.

رئیس انستیتو فینلای کوبا خاطرنشان کرد: ما نشان دادیم که دوز یادآور این واکسن برای افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، مناسب است.

وی در ادامه با اشاره به نتیجه مطالعات کارآزمایی بالینی برای افراد زیر ۱۸ سال اظهار داشت: فاز دوم این واکسن تا آخر تابستان مشخص می‌شود و به نظر نمی‌رسد که نیاز به فاز سوم باشد.

رئیس انستیتو فینلای کوبا ادامه داد: با بررسی‌هایی که داشتیم ایمنی واکسن برای افراد مشخص شده و امیدواریم بتوانیم مجوز اضطراری برای کودکان را به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه تیم تحقیقاتی که از روند کارآزمایی بالینی در تهران بازدید داشتند از نتایج شگفت زده شدند، گفت: حتی این تیم اعلام کردند که ما خیلی از موارد جدید را در پروسه کارآزمایی بالینی یاد گرفتیم.

رئیس انستیتو فینلای کوبا با تأکید بر اینکه تست بالینی این واکسن نوترکیب بسیار پیچیده بود، تصریح کرد: ما خوشحالیم که فاز سوم این واکسن در ایران بر اساس استانداردهای لازم و حتی بالاتر از استانداردهای مجاز انجام گرفته است.

وی در خصوص همکاری‌های بین‌المللی با دیگر کشورها برای تولید واکسن کوبایی، خاطرنشان کرد: ما از نقطه نظرات شرکای علمی کشورهای ایتالیا، فرانسه و چین برای ارتقای واکسن بهره بردیم.

ویسنته ورز بنگومو افزود: منطق این واکسن ایجاد یک پلتفرم جدید با سطح ایمنی بالا است که می‌تواند علاوه بر جلوگیری از ابتلاء به کرونا، از مبتلا شدن به سایر عفونت‌ها پیشگیری کند. این موضوعی است که واکسن‌های کووید ۱۹ تولید شده ندارند و پیشگیری برابر عفونت‌ها نخواهند داشت.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.