×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Wednesday 24 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25393 خبر
پرورش استعدادهای جوان بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش همنوا به نقل از فارس، محسن پرویزرئیس انجمن قلم ایران با اشاره به گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی گفت: در حوزه‌های مختلف هنر وجود مکتب هنر انقلاب متفاوت است. اگر تفحص و تحقیق مفصل در حوزه شعر انجام شود می‌توان گفت رگه‌هایی از هنر متعلق به انقلاب در آن پیدا می‌شود اما در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی نمی‌توانیم مکتب مستقلی از هنر انقلاب را پیدا کنیم.

* در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی نمی‌توانیم مکتب مستقلی از هنر انقلاب را پیدا کنیم وی ادامه داد: در حوزه شعر و گرافیک و بخش‌هایی از هنر مکتوب و ادبیات و زیر شاخه‌های متفاوت آن، می‌توان مکتب مستقلی از هنر انقلابی را دید. هنر در بخش‌های مختلف به سبک و سیاقی از هنر انقلاب رسیده است. می‌توان گفت آثار ارزشمندی در زمان حال وجود دارد که در گذر زمان می‌تواند به عنوان یک مکتب متعلق به انقلاب اسلامی از آن یاد شود.

* بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی پرویز در خصوص ویژگی‌های چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: چهره سال باید در راه ترویج انقلاب فعالیت و به رشد و تعالی انقلاب کمک کرده باشد و همچنین میزان تاثیرگذاری نسبی او در سالی که انتخاب می‌شود بسیار مهم است. وی بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را این‌گونه عنوان کرد: از نظر من پرورش استعدادهای جوانی که بعد از انقلاب شروع به کار کردند و امروزه افراد موفقی در حوزه کاری خودشان محسوب می‌شوند، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.

*  نتوانسته‌ایم فضایی ایجاد کنیم که شاخص‌ترین چهره‌ها به موفقیت رسیده و برای تولید آثار خود به مشکل نخورند معاون سابق امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مشکلات و چالش‌هایی که هنرمندان برای تولیدات آثارهنری خود با آن مواجه هستند توضیح داد: مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد چهره‌هایی که توانستند در گذشته توانایی خود و وفاداری‌شان به انقلاب را اثبات کنند همچنان برای تولید آثار‌شان دچار مشکل هستند؛ زیرا نتوانسته‌ایم فضایی ایجاد کنیم که شاخص‌ترین چهره‌ها به موفقیت رسیده و برای تولید آثار خود به مشکل نخورند. وی ادامه داد: برای مثال یک نویسنده مطرح انقلاب آثار خوبی آفریده و دیگر نباید برای چاپ آثار جدیدش دغدغه نشر داشته باشد اما نویسندگان و کارگردانان کشورمان همچنان برای تولید آثارشان دغدغه عدم انتشارو توقیف را دارند. نسل‌های جدید همانند نسل‌های قدیمی باید مسیر دشواری را طی کرده تا بتوانند خود را اثبات کنند و آثارشان را ارائه دهند و این سبب می‌شود هنرمندان عصر جدید از حیطه علاقه خود عقب بکشند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.