×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
چرا امسال نمک جامد در سطح شهر استفاده نمی‌شود؟

به گزارش همنوا، یعقوب هوشیار با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای حفاظت از محیط زیست، برای نخستین بار از سال جاری با حذف نمک پاشی های زمستانه و اجرای شیوه نوین محلول پاشی نسبت به یخ زدائی معابر در زمستان اقدام خواهد کرد.

هوشیار با بیان اینکه زمستان سال گذشته ۵۰ هزار تن نمک در سطح شهر مورد استفاده قرار گرفته بود، افزود: این میزان نمک معادل ۵۰ میلیون کیلوگرم بوده و با احتساب جمعیت دو میلیونی برای شهر تبریز سهم هر شهروند تبریزی ۲۵ کیلوگرم نمک بوده است.

وی با اشاره به آثار تخریب زای نمک تصریح کرد: آسیب های ناشی از نمک پاشی در حوزه های مختلف اعم از تخریب آسفالت، آسیب رساندن به فضای سبز، نفوذ به آبهای زیرزمینی و همچنین ایجاد مشکلات ریوی و تنفسی برای شهروندان نمود پیدا کرده و سالها در سطح شهر باقی می ماند.

شهردار تبریز حذف نمک پاشی را اقدامی در راستای حفظ منابع شهری و چشم اندازی برای آینده توصیف کرد و گفت: محلول‌های دوستدار محیط زیست در مناطق ۱۰گانه تولید و استفاده خواهد شد که با استفاده از نظرات متخصصان و اساتید دانشگاه و استفاده از شیوه های علمی و دوستدار محیط زیست تولید شده و تا ۳۰ درجه زیر صفر مقاومت خواهد داشت.

وی تاکید کرد: از تمام شهروندان و اصحاب رسانه تقاضا داریم در راستای اجرای این طرح یاری گر مدیریت شهری بوده و جهت حفاظت از محیط زیست و پاسداری از منابع شهری همراه ما باشند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.