×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
پیامک‌های کشف حجاب با هماهنگی دستگاه قضایی ارسال می‌شود

به گزارش همنوا به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی افراد ادعا می‌کنند طرح ناظر پلیس بدون هماهنگی مقام قضائی در حال اجرا است و پلیس حق ندارد خودرویی را به خاطر کشف حجاب توقیف کند، گفت: طرح ناظر یک که همان ارسال پیامک‌های کشف حجاب برای برخی مالکان خودرو است کاملاٌ با هماهنگی دستگاه قضائی در حال اجراست.

 

وی افزود: فردی که در داخل خودرو کشف حجاب می‌کند، بر اساس قانون مرتکب جرم شده است و این فعل هم جرم مشهود به حساب می‌آید و همانطور که می‌دانید پلیس طبق قانون باید با جرم مشهود برخورد کند.

 

رئیس پلیس تهران اظهار داشت: همکاران ما در نقاط مختلف سطح شهر خودروهایی که در آن کشف حجاب انجام شده را رصد می‌کنند. مشخصات کامل خودرو، زمان و مکان را برای پلیس امنیت اخلاقی ارسال می‌کنند.

 

سردار رحیمی تصریح کرد: در ابتدا برای مالک خودرو پیامک کشف حجاب ارسال می‌شود و از او دعوت می‌شود برای بررسی بیشتر به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کند.

 

فرمانده انتظامی پایتخت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه برخی از شهروندان می‌گویند این پیامک‌ها اشتباه ارسال شده، آیا امکان خطا وجود دارد یا خیر؟ همچنین اگر پیامکی اشتباه ارسال شده باشد او باید چه کار کند؟ تأکید کرد: بله؛ امکان خطا وجود دارد. هیچ فعلی در این جهان بدون خطا نمی‌شود اما اگر فردی نسبت به پیامکی که برایش ارسال شده، اعتراض داشت، می‌تواند به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کند و فرم اعتراض را پر کند تا به شکایت او رسیدگی شود. اما اینجا اعلام می‌کنم درصد خطا در این مورد بسیار اندک است.

 

وی در پایان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این تعهداتی که در پلیس امنیت از افراد گرفته می‌شود تأثیری در سو پیشینه و سوابق قضائی فرد دارد یا خیر؟ گفت: این تعهد صرفاً جنبه بازدارندگی دارد و در سوابق پیشینه شهروندان به هیچ عنوان درج نمی‌شود.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.