×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25401 خبر
پوستر مستند «جویندگان» رونمایی شد

به گزارش همنوا،  نویسنده و کارگردان این مستند روز دوشنبه در مراسم رونمایی از پوستر، با اعلام اینکه این فیلم جزو آثار برگزیده و منتخب برای نمایش در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران است، اظهار کرد: این اثر محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که روایتی از مسایل و مشکلات معدن کاران آذربایجانی را به تصویر می کشد.

مجید فتحی گفت: این فیلم تلاش دارد به تاثیرات مخرب و آلایندگی محیط زیستی و معضلات اجتماعی حاصل از فعالیت معدن طلای اندریان در شهرستان ورزقان بپردازد.

به گفته وی برای ساخت و تولید این مستند نیمه بلند مدت سه سال زمان صرف شده است و گفتارهای آن به ۲ زبان ترکی و فارسی با زیرنویس فارسی است.

فتحی مدت زمان مستند جویندگان را ۵۴ دقیقه اعلام و اضافه کرد: این فیلم تنها نماینده سینماگران تبریزی در بخش نیمه بلند جشنواره سینما حقیقت است.

فیلم مستند «جویندگان»، دهمین فیلم فتحی است.

کریم محسنی ارجمند، مهدی شیرین و علی موسایی تصویربرداری، حسن سلمانی صدابرداری، علی مسلمی تدوین، علیرضا صفری مدیریت تولید، بهمن پورباقری گویندگی گفتار متن، چنگیز معماران موسیقی، محمد مقدم مشاور ساخت، رستم نظری دستیاری کارگردان، آیدین صیامی دستیاری تصویربردار، مختار اسدی گلزار تدارکات و مهیار سیدعلیزاده طراحی پوستر این فیلم را بر عهده داشتند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از امروز ۲۷ آذر ماه تا ۲ دی‌ ماه در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار می‌شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.