×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
پمپئو بار دیگر خواستار تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه در نشست خبری خود با اشاره به گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قطعنامه 2231 مدعی شد که ایران به ارسال سلاح به انصارالله یمن ادامه می‌دهد.

 

جمهوری اسلامی ایران بارها این ادعاها را رد کرده و بی پایه و اساس دانسته است.

 

وزیر خارجه آمریکا برای ادعای خود شاهدی از توقیف یک قایق حامل تسلیحات اندکی همچون آرپی جی آورد که از نظر او از سمت ایران برای یمن ارسال شده بودند.

 

پمپئو البته نگفت انصارالله یمن چگونه با این اندک تسلیحات ادعایی وی در برابر پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارهای ساخت آمریکا مقاومت می‌کنند.

 

وی با این ادعای خود نتیجه‌گیری کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید ممنوعیت تسلیحاتی ایران را که چهارماه دیگر به پایان می‌رسد، تمدید کند.

 

ممنوعیت تسلیحاتی ایران که از سال 2007 به تصویب شورای امنیت رسیده بود، به موجب برجام و قطعنامه 2231 ناشی از آن، در 27 مهرماه امسال برای همیشه به پایان می‌رسد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره حادثه سایت هسته‌ای نطنز هم گفت اظهار نظر نمی‌کنم.

 

پمپئو همچنین به هاشم الهاشمی تحلیلگر عراقی که روز گذشته در بغداد به قتل رسید ابراز تاسف کرد و آن را به گروه‌های نیابتی ایران نسبت داد.

 

وزیر خارجه آمریکا این قتل را یک ترور نامید و آن را محکوم کرد. همچنین از دولت عراق خواست هرچه سریع‌تر عوامل آن به دست عدالت سپرده شوند.

 

پمپئو در حالیکه این اتفاق را به گروه‌های مردمی مقاومت عراقی نسبت می‌دهد که واکنش وی و دولت ترامپ در قبال قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستانی در کنسولگری سعودی در استانبول را از یاد نبرده است.

 

بسیاری از ناظران منطقه‌ای بر این باورند که آمریکا و حامیان منطقه‌ای وی برای ایجاد اختلاف در عراق و تداوم حضور غیرقانونی خود در آن کشور، به این اقدامات دست می‌زنند.

 

 

برچسب ها : , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.