×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
نمایشگاه «نذر و رزم حق» در تبریز گشایش یافت

به گزارش همنوا، این نمایشگاه تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری در طبقه همکف خانه موزه مشروطه برای بازدید عموم دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این خانه- موزه، ضمن بازدید از موزه فاخر مشروطه، از این نمایشگاه نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی در مراسم افتتاح نمایشگاه فوق با بیان اینکه آیین‌های سوگواری ایام محرم در استان دارای پیشینه‌ای طولانی است که طی سال‌ها به‌ صورت سینه‌ به‌ سینه به نسل‌های بعدی انتقال‌یافته است، گفت: آثار به‌ جای مانده از مراسم‌های مختلف سوگواری ایام محرم از جمله مواریث ارزشمند و حفظ و نمایش آن‌ها به نسل جوان اقدامی مهم است که این اداره‌ کل در این راستای برگزاری نمایشگاه «نذر و رزم حق» در خانه موزه مشروطه تبریز اقدام کرده است.

احمد حمزه زاده ادامه داد: در نمایشگاه «نذر و رزم حق تبریز»،  آثاری از آیین‌ های سوگواری محرم در اقصی نقاط آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز از دوره قاجار، به نمایش گذاشته‌ شده است.

وی نقش میراث فرهنگی در حفظ و نگهداری از آثار عزاداری و سوگواری محرم استان را مهم خواند و اظهار داشت: با حفظ و نمایش آثار تاریخی تعزیه‌ها و آیین‌های سوگواری ایام محرم، نسل جدید با میراث تاریخی و دینی بیشتر آشنا می‌شوند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.