×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه 25 مهر 1403  .::.   برابر با : Wednesday 16 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26093 خبر
نقش موثر مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در تحقق جوانی جمعیت

به گزارش همنوا به نقل از آناج، علی اصغر فاتحی‌فر، در مراسم تجلیل از پزشکان مراکز پزشکی و درمان ناباروی سازمان جهاددانشگاهی استان، اظهار کرد: در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان به همت متخصصان و پزشکان مجرب، خدماتی با استانداردهای جهانی ارائه می‌شود و بسیار خرسندیم که می‌توانیم در این مرکز با کمک به زوج های نابارور، گامی در جهت سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای جوانی جمعیت برداریم.

وی یادآور شد: در دهه ۷۰ مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی بعد از سال‌ها تلاش در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی، نقش مهمی در توسعه این دانش ایفا کرد و امروز در کشور شاهد این هستیم که مراکز درمان ناباروری در سطح عالی ارائه خدمت می‌کنند و دیگر نیاز نیست که بیماران به خارج از کشور اعزام شوند، این همان نتیجه زحمات دانشمندان و پزشکان ایرانی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی در حوزه‌های طب پیشگیری، طب کار، کلینیک زخم، ژنتیک، آزمایشگاه تشخیص طبی گفت: اصلی‌ترین مسئولیت تمامی این بخش‌ها بر دوش پزشکان بوده و بزرگترین سرمایه ما نیز منابع انسانی و نیروهای علمی و متخصص هستند.

فاتحی‌فر به نقش موثر پزشکان در تامین سلامت جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش‌های ایثارگرانه و فداکارانه پزشکان و کادر درمان را در دوران کرونا فراموش نکرده ایم.

وی با اشاره به هفته دولت، ضمن تاکید بر ارج نهادن به خدمات دولت خدمتگزار، گفت: هفته دولت فرصتی است تا دولتمردان  عملکرد خود را بازبینی کرده و با خود مراقبتی و تقوا، در راستای رفع مشکلات موجود گام های بیشتری بردارند.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها، بیمارستان و تجهیزات وجود دارد اما کمبود نیروی انسانی متخصص اصلی‌ترین مسئله است که امیدواریم با تلاش دولت، این مسئله نیز پیگیری شود و با حمایت وزارت بهداشت این مشکل رفع شود.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، با بیان اینکه موضوع سلامت یکی از مسائل مهمی است که مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تاکید دارند افزود: در کشور ما هم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت اتفاقات اساسی افتاده و با تسهیل‌گری که مسئولان نظام در این حوزه انجام دادند، تحقیقات بسیار خوبی در حوزه پزشکی اتفاق افتاده است.

در پایان این مراسم، از زحمات پزشکان فعال در مراکز پزشکی و درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.