×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 31 فروردین 1403  .::.   برابر با : Friday 19 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25368 خبر
۵۱ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران جان باختند

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی هزار و ۸۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری (۱۸ درصد) و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به  ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: روند نزولی فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ ادامه دارد و در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۱ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۶ هزار و ۹۸۸ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۹۴ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۷۰۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

 

وی گفت: تاکنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شده است. روزانه حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار آزمایش انجام می شود که تا ۴۵ هزار تست در روز قابل افزایش است.

 

جهانپور افزود: استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است. لرستان هم در وضعیت هشدار است اما بقیه استانها در وضعیت بهتری هستند تا حدودی در مورد سیستان و بلوچستان و کرمانشاه هشدار می دهیم از هموطنان می خواهیم رعایت بیشتر مراعات فردی را داشته باشند با صبر و آرامش به مسیر کنترل و بعد از آن مهار بیماری نائل می شویم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.