×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : جمعه 7 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Friday 26 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25398 خبر
نامه سرگشاده دانشجویان ادوار علوم پزشکی تبریز به استاندار آذربایجان شرقی

نامه سرگشاده دانشجویان ادوار علوم پزشکی تبریز به استاندار آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

بسمه تعالي

استاندارمحترم و ریاست کمیته مدیریت بحران کرونا در استان آذربایجان شرقی آقای دکتر پورمحمدی 

‎سلام عليكم

‎همانگونه كه مستحضريد جهان وارد فاز پاندمي در مواجهه با بيماري كرونا( كويد ١٩) شده است و ايران و به تبع آن تبريز قهرمان نمي تواند از اين قاعده مستثني باشد. گرچه آرايش بهداشتي و حكومتي كشورهاي مختلف در مواجهه با اين بيماري اثبات كرده است كه شيوع اين بيماري رابطه كاملي با نوع عملكرد مسولين آن منطقه داشته است. 

حتي با احتمال قبول اخبارهاي رسمي بدون توجه به واقعيت هايي كه در افواه شايع است، استان آ. ش جز استان هايي با بالاترين مرگ و مير گزارش شده است. سوالاتي از جمله دلايل عدم قرينطينه رسمي عليرغم تاكيد رياست محترم دانشگاه و درخواست ٢٠ روز پيش ايشان، عدم تعطيلي بازار و عدم فشار براي قطع زنجيره انتقال گرچه در شرايط بحراني امروز جايگاهي ندارد ولي قطع به يقين فرداي پس از روزهاي فاجعه بار كرونا سوال عمومي همين مردمي خواهد بود كه خود سهمي از اين زنجيره انتقال را برعهده داشتند.و انگشت اتهام و مسوليت اين فجايع را مستقيما به سمت مسولين نشانه خواهند رفت.

آقاي استاندار

همانگونه كه مستحضريد امكانات سيستم بهداشتي و درماني محدود است و در حال حاضر تعداد بيماران بستري و غير بستري تحت نظر حتي پيش از رسيدن به پيك همه گيري هاي پيش بيني شده، چه به لحاظ تجهيزات و چه به لحاظ نيروي انساني بيش از حد تعريف شده و ظرفيت هاي موجود مي باشد. و عملا سيستم بهداشتي تا چند وقت ديگر در صورت عدم قطع زنجيره مبتلايان قادر به پاسخگويي به اين حجمه از بيماران نخواهد بود و مع السف شاهد فاجعه انساني جبران ناپذير انساني خواهيم بود. 

آقاي استاندار؟

تنها راه مواجهه با اين بيماري و مهمترین استراتژی فاصله اجتماعی و منع ورود مسافر و اجبار به ماندن در خانه برای قطع زنجيره ي انتقال است.

 

لذا ما جمعي از ادوار انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي تبريز خواهان انجام اقدامات ذيل مي باشيم. و مي دانيم و مي دانيد كه عدم انجام به موقع اين امور منجر به فاجعه انساني در اين استان خواهد شد و مسوليت ان بر عهده مسولين و در راس ان حضرتعالي بعنوان رييس تامين استان خواهيد بود.

١. بستن ورودی های شهر ها بخصوص شهر تبریز به روی مسافرین و افراد غیر بومی از سایر استانها و‌شهرها 

٢-بستن تمامی فروشگاهها و پاساژها و‌بازار بجز مکانهای تهیه مایحتاج خوراکی مانند سوپرها و میوه فروشها و داروخانه ها 

٣-تعطیلی تمام ادارات تا ۱۵ فروردین

و من ا... التوفيق

‎جمعي از دانشجویان ادوار انجمن اسلامي دانشگاه علوم پزشكي تبريز

1399-1-1

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.