×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26082 خبر
میدان و دیپلماسی دو بال امنیت ملی هر کشور

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه پیام جمعه با انتقاد از انتشار فایل صوتی محرمانه وزیر خارجه کشورمان گفت: فارغ از محتوای مصاحبه؛ این اتفاق یک حادثه تلخی است که موجب سوء استفاده دشمنان قسم خورده نظام اسلامی شد و به القاعات مسموم و کاذب دشمن مبنی بر حاکمیت دوگانه در ایران دامن زد.

امام جمعه تبریز افزود: این مصاحبه از دو جهت میتواند قابل نقد باشد، به جهت فرازهایی از محتوای مصاحبه بنظر می رسد بر خلاف مناف ملی باشد. منافع ملی هم چیزی است که شخص وزیر خارجه باید از حافظان آن باشد.

وی با تقبیح اقدام زشت و سارقانه طراحان و مجریان انتشار این فایل صوتی گفت: در حالی که کشور ما در سخت ترین شرایط اقتصادی است و مردم صبور ایران شرایط سخت معیشتی را می گذارنند که بخش عمده آن بی تدبیری های دست اندرکاران اقتصادی کشور است البته تحریم ها هم بی اثر نیست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه این اقدام، نشانی انحرافی برای افکار عمومی از معضلات کشور و دامن زدن به مسائل فرعی است، ادامه داد: در شرایط کنونی باید بر خلاف خواسته این سناریوها ما گام برداریم و شرایط را آمادگی جامعه برای برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ آماده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه آمادگی جامعه برای برگزاری انتخابات پرشور ۱۴۰۰ رعایت چند نکته الزامی است، گفت: در این رابطه از هر گونه موضع گیری از احساسی و ناشی از عصبانیت باید خودداری کنیم و لسان تبیین منطقی و مطالبه منصفانه و عالمانه در رابطه با این واقعه به کار گرفته شود.

وی افزود: موضع گیری های اعلامی که از سوی مسئولان و مردم انجام میشود نباید به دوگانه های کاذب “معیشت و مقاومت” و “مذاکره و عدم مذاکره” دامن بزنیم بخاطر اینکه هدف اصلی طراحان این سناریو برجسته سازی همین دوگانه سازی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به صحبت های رئیس جمهور کشورمان که گفته بودند سخنان وزیر خارجه مواضع شخصی او بوده است، گفت: مطالبه ما این است که ریاست جمهوری برای صیانت و پیشگیری از بروز چنین حوادث تلخی اقدامات عمیقی انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: انتظار داریم شورای عالی امنیت ملی، قوه قضائیه و دستگاه های امنیتی جلوی عوامل نفوذی را بگیرند و شناسایی کنند و تدابیر لازم برای پیشگیری این حوادث فراهم سازند.

امام جمعه تبریز با اشاره با مصاحبه سه ساعته منتشر شده آقای دکتر ظریف گفت: ضمن تقدیر از خدمات وزیر محترم خارجه در طول این مدت بعنوان دیده بان حفاظت از منافع ملی و و امنیت ملی در عرصه دیپلماسی توقع می رود با هوشمندی و کیاست بیشتر با مسائل مربوطه مواجه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: وزیر خارجه کشورمان در مدت باقی مانده بیشترین توجه خودشان را متوجه راهبرد توسعه روابط با همسایگان بکنند و از فرصت سه ماهه پیش رو برای دیپلماسی فعال اقتصادی در این میدان استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهید بزرگ و سردار بی بدیل مقاومت نماد جاودانه مرد میدان است، گفت: سردار سلیمانی به تنهایی سرمایه بی نظیر اجتماعی را برای ایران و محور مقاومت به ارمغان آورد.

امام جمعه تبریز افزود: جهاد گمنامانه و مقتدرانه شهید حاج قاسم سلیمانی تهدیدهای بسیاری را از سر ایران، منطقه و حتی جهان دور کرد و تدابیر کم نظیر او علاوه بر معرفی وی بعنوان ابر فرمانده از ایشان یک دیپلمات بی نظیر و کارکشته ساخت که شگفتی سیاستمداران برجسته دنیا را برانگیخت.

وی ادامه داد: علاوه بر این ویژگی ها مختصات معنوی و روحی و مدیریتی از وی نه تنها بعنوان یک شخصیت یک مکتب ساخته است، مکتب حاج قاسم سلیمانی، که باید پای درس های آن نشست و درس های جهاد و دیپلماسی را از او آموخت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه سردار سلیمانی منطق قدرت و قدرت منطق را به میدان آورد، گفت: وجود، جهاد و تدبیر و شهادت سردار سلیمانی منشاء تحولات بزرگی در جهان شده و تدوام خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر تبیین نکات ابهامی فایل صوتی منتشر شده گفت: این شرایط علاوه بر تهدید هایی که بوجود آورده است یک فرصت برای تبیین بسیاری از شبهاتی باشد که در افکار عمومی جای گرفته است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: این شرایط فرصتی است که دوباره به شناخت عمیق تر مکتب حاج قاسم سلیمانی رو بیاوریم و بزرگداشت او را تنها به مراسم یادبود و انتشار چند بیانیه، بنر، پوستر محدود نکنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.