×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
فاجعه پلاسکو در کمین ساختمان تجاری امت تبریز

به گزارش همنوا، رضا جانفشان نوبری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پاساژ امت تبریز فرسوده بوده و وضعیت کنونی آن بسیار خطرناک‌تر از پلاسکو تهران است، یادآور شد: به دلیل اینکه این ساختمان در پر رفت و آمدترین بخش مرکزی شهر و در جوار بازار قرار گرفته است، در صورت بروز کوچکترین حادثه ای، تلفات بسیار وسیعی در پی خواهد داشت.

وی افزود: در راستای اطلاع‌رسانی به ساکنان پاساژهای بلندمرتبه و خطرآفرین از نظر ایمنی و سازه‌ای و سایر عوامل دخیل در این مکان ها، عوامل مدیریت بحران شهرداری منطقه ۸ تبریز طی ماه‌های اخیر اقدام به صدور اخطاریه و نصب بنرهای اخطاریه در مقابل مراکز پرخطر از جمله پاساژ امت کرده اند تا هیات امناء و مالکان این مراکز اقدام به ایمن‌سازی ساختمان های خود کنند.

جانفشان نوبری اظهار داشت: متاسفانه اکنون شاهد وجود تعداد متعددی ساختمان‌های فرسوده و ناامن در محدوده مرکزی کلانشهر تبریز هستیم ، به طوری که ۷۰ درصد ساختمان های ناایمن تبریز در محدوده شهرداری منطقه ۸ تبریز قرار دارند.

وی با بیان اینکه روزانه ۲ هزار نفر به صورت میانگین در داخل پاساژ امت تردد می کنند، ادامه داد: این پاساژ به طور کامل فرسوده بوده و قسمت‌هایی از آن حتی زنگ زده و باعث شده این مرکز تجاری خطرناک‌تر از پلاسکوی تهران باشد که لازم است به مکان دیگری منتقل شود.

جانفشان نوبری با ابراز تاسف از اینکه مطابق نظر کارشناسان و طبق بررسی‌های انجام یافته وضعیت ایمنی و مقاومت پاساژها و اماکن عمومی قدیمی در محدوده مرکزی شهر تبریز نامناسب است، گفت: این ساختمان ها نیازمند نوسازی و مقاوم سازی فوری هستند.

وی از آمادگی شهرداری منطقه ۸ تبریز جهت صدور پروانه برای انتقال پاساژ پرخطر امت خبر داد.

به گزارش ایرنا، ساختمان امت در سراه امین تبریز افزون بر ۵۰ سال قبل ابتدا در چهار طبقه و سپس با اضافه شدن ۶ طبقه دیگر در مجموع با ۱۰ طبقه و یک زیرزمین ساخته شده است.

این محل یکی از مراکز مهم تجاری صنف پوشاک در تبریز به شمار می رود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.