×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26074 خبر
مقبره‌های خانوادگی، در سیبل شورا

موضوع مقبره های خانوادگی که پیش از این به عنوان یکی از نمادهای تبعیض، تبرج و شکاف طبقاتی در وادی رحمت، توسط روح الله رشیدی عضو شورا، مطرح شده بود، در صحن روز گذشته شورا، مجدداً به بحث گذاشته شد.

به گزارش همنوا به نقل از فارس، رشیدی در این خصوص، اظهار کرد: پیشنهاد بنده بر حذف پیش فروش مقابر خانوادگی بوده که همچنان نیز بر این نظر هستم، قبر باید بصورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.
سیدکاظم زعفرانچی‌لر بیان کرد: بنده نیز با حذف قضیه‌ی مقبره‌ی خانوادگی که سنتی درست نبود، موافق هستم، به نظر بنده برخی از محدودیت‌ها لازم است، اتفاقاتی در حاشیه‌های این پیش فروش‌ها انجام می‌گیرد که صرفا بحث مالی نیست.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد بنده نیز بر این است تا محدودیت تعدادی در پیش فروش قبور رعایت شده و آن تعداد محدود نیز با نظر جمعی شورای سازمان فروخته شود.
روح الله دهقان نژاد عنوان کرد: فقط اقوام درجه یک آن می‌توانند قبور کناری متوفی را خریداری کنند، نه اینکه هر فرد امکان خرید قبور را به صورت پیش فروش داشته باشد.
حکیمه غفوری در ادامه توضیح داد: اینکه به صورت محدود پیش فروش قبور انجام گیرد، این کار فقط باعث می‌شود تا تعداد تماس گیرندگان با ما افزایش پیدا کند تا شاید بتوانند قبری را به صورت سفارشی و با واسطه به صورت پیش فروش خریداری کند.
وی ادامه داد: می‌توانیم با تعریف کردن شیوه‌ای در اجرای این اقدام مانع سواستفاده‌ها از این موضوع شویم، محدود کردن فروش موجب لابی گری می‌شود.
وی افزود: به نظر بنده باید امکان خرید قبر به صورت پیش فروش آزاد شود و بنده با محدودسازی قبور به صورت پیش فروش مخالف هستم.
اسماعیل چمنی گفت: شرایطی مهیا شود که حداقل در چهار منطقه تبریز نیز آرامستان ایجاد شود، شهرداری مکلف شود تا در چهار منطقه‌ی تبریز که امکان و جا دارد، آرامستان ایجاد کند.
وی ادامه داد: در خصوص پیش فروش قبور باید به نیاز حتمی افراد توجه کنیم تا از دخالت و ورود افراد سودجو به این موضوع جلوگیری کنیم.
وی افزود: بنده اعتقاد دارم که به مسائل شرعی و حقوقی این‌موضوع دقت لازم را داشته باشیم.
در پایان طرح پیش فروش محدود و ضروری قبور به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نرسید.
همچنین لایحه‌ی شهرداری تبریز در خصوص مشارکت مربوط به اعزام اقشار مختلف استان به مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی«ره» به تصویب آرای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.
باغبان در خصوص‌ این لایحه گفت: تصمیم گرفته شد تا در ردیف بودجه‌ مقداری برای چنین مسائلی اختصاص داده شود، چه عجب شهرداری برای اجرای این موضوع از شورای شهر بودجه می‌خواهد، ما نیز موافق این مسئله هستیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.