×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
مردم با توجه به شرایط جنگ اقتصادی به دولت دوازدهم نمره بدهند

به گزارش  پایگاه خبری هم نوا،محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: ما خودمان نمی‌توانیم به خودمان نمره بدهیم بلکه نمره دادن را به مردم واگذار می‌کنیم.

واعظی گفت: مردم هم در ارتباط با نمره‌ای که می‌دهند باید شرایط را در نظر بگیرند. شرایط کشور جنگ اقتصادی است و امیدوارم این وضع تغییر کند.

وی ادامه داد: اگر این وضع ادامه پیدا کرد مردم باید عملکرد دولت فعلی را با عملکرد دولت بعدی مقایسه کنند و ببینند در شرایط تحریم این دولت بهتر کشور را اداره کرده یا دولت بعدی.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم از خودمان تعریف کنیم بلکه ما همه تلاش خود را برای توسعه و رفاه کشور و اینکه بتوانیم خدمت بیشتری به مردم کنیم، انجام دادیم و می‌دهیم.

واعظی با اشاره به اینکه دشمنان نظام فشارشان را روی دولت می‌گذارند که نتواند به مردم خدمت کند، افزود: برخی از رقبای دوران انتخابات ما همان رویه انتخابات را ادامه دادند. ما امیدواریم این روش برای دولت سیزدهم استمرار پیدا نکند، باید یاد بگیریم روزی که رای مردم شمرده می‌شود، رئیس جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم ایران باشد و انتقادها و تخریب‌ها نباید به گونه‌ای که مانع خدمت رسانی دولت می‌شود، ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند دولت موفق باشد، گفت: موفقیت دولت به نفع مردم و انسجام نظام است و ما امیدواریم در دولت سیزدهم همدلی وجود داشته باشد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره آینده برجام گفت: باید وزارت خارجه دولت سیزدهم شکل بگیرد و سیاست خارجی آن اعلام شود و پس از آن قضاوت کرد. ما تلاش کردیم در دولت خودمان تحریم برداشته شود. ما تحریم را برای مردم و معیشت آن‌ها مضر می‌دانیم و فکر می‌کنیم باید تحریم برداشته شود.

واعظی با اشاره به خودروهای ترخیص نشده در گمرک گفت: در جریان جزئیات این خودروها نیستم اما سیاست دولت این بوده که هم کالای اساسی و هر کالای دیگری که وارد کشور می‌شود چه با پول بیت المال باشد و چه با پول بخش خصوصی، باید در جامعه مورد استفاده قرار گیرد مگر اینکه طبق قانون موانعی وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کاری را دوست داشتید در دولت فعلی انجام بدهید و نشد؟ گفت: در سه سال و نیم گذشته دولت آمریکا از همه نفوذ و قدرتش در داخل و خارج استفاده کرد تا یک بهم ریختگی در داخل ایران به وجود بیاورد و مردم را در مقابل حکومت و نظام قرار دهد. هدفگذاری آنها فروپاشی نظام بود و بزرگترین کاری که انجام شد این بود که دولت به همراه مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب و همکاری قوای دیگر و نیروهای مسلح به کار بزرگی دست زدند که نظام ما مستحکم‌تر از گذشته ماند و هدف‌گذاری‌های اصلی آمریکا خنثی شد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن توانست گرفتاری‌های اقتصادی برای مردم به وجود بیاورد، افزود:، مردم ما استقامت کردند و آنچه که اهمیت دارد اینکه مسئولین دولت آمریکا از رئیس جمهور تا وزرا اعلام کرده اند سیاست ترامپ درقبال ایران شکست خورده و به نظر من این مهمترین کار است.

واعظی تاکید کرد: برخی کارهایی که می‌خواستیم انجام دهیم، مربوط به داخل کشور بود که برنامه ریزی کردیم و انجام دادیم و برخی از کارها نیز به دلیل تحریم و فشار به تاخیر افتاد. برخی از کارها هم که نیاز به تکنولوژی و سرمایه گذاری خارجی داشت با مانع روبرو شد.

وی اظهار داشت: در رابطه با کالای اساسی، معیشت مردم و گرانی‌ها خیلی تلاش کردیم و جلسات متعددی گذاشتیم و برنامه ریزی کردیم تا قیمت‌ها کاهش پیدا کند یا گران نشود، اما متاسفانه به دلیل جنگ روانی، جنگ اقتصادی و فشارهای بین المللی و خشکسالی در داخل ایران به آن نرسیدیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به دولت آینده دارید؟ گفت: توصیه ام این است که از تجربیات دولت‌های گذشته استفاده کند. استفاده از مشاوره و تجربه صاحبنظران و مسئولین به این معنا نیست که به آنها پست داده شود.

واعظی گفت: دولت آینده باید تلاش کند هرچه سریعتر تحریم برداشته شود تا کشور روابط اقتصادی خارجی و هم روابط داخلی‌اش را براساس وضعیت نرمال انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از دولت دوازدهم کجا می‌روید؟ گفت: نیاز به استراحت و بازنشستگی دارم و به دانشگاه هم نمی‌روم.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.