×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25399 خبر
مدیر و قائم مقام «صدای آمریکا» استعفا دادند

به گزارش همنوا به نقل از فارس، در حالی که تنش‌ها بین کاخ سفید و شبکه صدای آمریکا (VOA) بر سر پوشش اخبار شیوع ویروس کرونا و همچنین مسائل ایران خبرساز شده بود، «آماندا بنت» مدیر و «سندی سوگاوارا» قائم مقام این رسانه استعفا دادند.

 

به گزارش هیل، دو مدیر ارشد صدای آمریکا که رسانه تحت حمایت مالی دولت آمریکا است، روز دوشنبه از منصب خود استعفا دادند در حالی که پیشتر سنای آمریکا گزینه دونالد ترامپ برای ریاست بر سازمان فدرال ناظر بر این رسانه را تایید کرده بود.

 

اشاره این رسانه به «سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده» (BBG) است که صدای آمریکا تحت نظارت آن قرار دارد.

 

هیل گزارش داد: «آماندا بنت مدیر و سندی سوگاوارا قائم مقام او پیش از آغاز به کار مایکل پک (به عنوان رئیس سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده) استعفا دادند».

 

به گفته این رسانه، صدای آمریکا در ماه‌های گذشته تحت فشار بوده و کاخ سفید این رسانه را در موضوع پوشش اخبار همه‌گیری ویروس کرونا به «ترویج پروپاگاندای چین» متهم کرده بود.

 

در بخشی از بیانیه ماه آوریل کاخ سفید علیه این رسانه دولتی اعلام شد: «روزنامه‌نگاران باید حقایق را گزارش دهند اما صدای آمریکا پروپاگاندای پکن را تقویت می‌کند و طی همین هفته جاری قرنطینه ووهان چین را یک "مدل" موفق خواند و ویدئوی جشن و سرور دولت کمونیست چین درباره ادعای پایان قرنطینه را توییت کرد».

 

دولت ترامپ همچنین به «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها» دستور داد که با خبرنگاران صدای آمریکا همکاری نکند.

 

کاخ سفید همچنین از شبکه صدای آمریکا به دلیل انعکاس سخنان چندی قبل «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در انتقاد از آمریکا نیز به شدت انتقاد کرده بود.

 

آماندا بنت و سوگووارا که طی 4 سال اخیر مدیر و قائم مقام صدای آمریکا بودند، درباره علت استعفا اشاره‌ای به ریاست مایکل پک بر سازمان رسانه‌های جهانی ایالات متحده نکردند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا ژوئن ۲۰۱۸ مایکل پک فیلمساز محافظه‌کار و یکی از متحدان ترامپ را به عنوان گزینه خود برای ریاست بر این سازمان رسانه‌ای فدرال آمریکا به سنا معرفی کرده بود.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.