×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25387 خبر
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی معرفی شد

به گزارش همنوا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی، در این مراسم، با تشکر از اصحاب رسانه افزود: اهالی فرهنگ و هنر در استان آذربایجان شرقی به خصوص اصحاب رسانه در نا آرامی‌های اخیر به خوبی درخشیدند.

تراب محمدی، هم چنین در خصوص دشمنی کشورهای غربی با جمهوری اسلامی ایران گفت: بر مبنای نظریه پردازان کشور آمریکا، انقلاب اسلامی از بدو تولد تا به حال دشمنانی دارد که بر مبنای همین نظریه‌ها این دشمنی‌ها ادامه دار خواهد شد و بنابر اعترافات خودشان آنها صدها هزار میلیارد هزینه کرده اند تا فرهنگ ایرانی را از بین ببرند تا مردم ایرانی به ایرانی بودن خودشان افتخار نکنند و بر همین اساس بر روی سه مورد فرهنگ شهادت، انتظار، امید، مرجعیت و ولایت فقیه کار کردند که تأثیرات آن را می‌توان در اغتشاشات اخیر مشاهده کرد.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی با داشتن سابقه تاریخی تمدن و فرهنگ، دانشمندانی که در طول تاریخ حاضر بوده و هزاران انسان‌های فرهنگی دیگر و با اشاره به اولین‌های شهر تبریز، نقش آذربایجان شرقی در خصوص این قضایا روشن و ملموس بوده است که رسانه‌ها نیز در این خصوص بیانیه‌ای را صادر کردند.

محمدی در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در سال جاری عنوان کرد: سالیان سال است که نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر تبریز برگزار می‌شود اما امسال شاهد این اتفاق نبودیم یا وجود اینکه بخشی از اعتبارات آن نیز از اعتبارات استانی تأمین می‌شد و امید است در سال‌های آینده از چنین رویدادی غافل نشویم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که استان آذربایجان شرقی سر استان‌های دیگر است ادامه داد: استان آذربایجان شرقی از لحاظ رسانه از دیگر استان‌ها سر تر است و ظرفیت این را دارد که روزنامه‌ای ملی با قاعده و قواعد آذربایجان در استان موجود باشد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت همراهی و همکاری اصحاب رسانه، شاعران، عکاسان و هنرمندان عنوان کرد: امروزه هنر و فرهنگ استان آذربایجان شرقی یک سر و گردن در قیاس با دیگر استان‌ها بالاتر است.

سید قاسم ناظمی، افزود: در طی خدمت خود بخاطر شرایط حاکم در دوران کرونا هیچ مجالی برای رویداد سازی و اتفاق سازی نبود.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: نسل‌سازی و تربیت نسل جدید هنرمندان انقلابی و ارزشی وظیفه ماست و کادرسازی برای حوزه فرهنگ و هنر را در اولویت‌های کاری خود قرار خواهیم داد.

سید محمدحسین بلاغی، افزود: اگر انتظار داریم قطار فرهنگ و هنر به سر منزل مقصود برسد باید اهتمامی جدی برای نسل‌سازی داشته باشیم.

وی بر لزوم پرداختن دقیق و جدی به چالش‌هایی چون سرمایه اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و .... اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در این برهه نیازمند کارهای عمیق فرهنگی و هنری مردم محور است و این اداره کل از برنامه‌های مردم محور حمایت جدی خواهد داشت.

بلاغی، افزود:ما سعی خواهیم کرد تا ادامه‌دهنده کارهای نیک و فعالیت‌های مفیدی که توسط مدیران پیشین رقم زده شده‌اند باشیم و در عین حال اگر بخش‌هایی به دلیل کمبود اعتبارات با غفلت سهوی مواجه شده‌اند را شناسایی کرده و نقاط ضعف را به نقاط قوت مبدل سازیم.

همچنین در این مراسم چند تن از نمایندگان اهالی فرهنگ و هنر به بیان مسائل پیش روی فرهنگ و هنر استان پرداختند.

در پایان این مراسم از خدمات سیدقاسم ناظمی تقدیر و سیدمحمدحسین بلاغی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.