×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
محیط آموزشی کشور انسان‌ساز و شاگرد پرور نیست

به گزارش همنوا، محمد مهدی طهرانچی در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام یکپارچه‌ای در فضای ارتباطی پس از پاندمی کرونا جهان را در خودش فرو برد و بشر در این دو سال تجربه‌ی تلخی را پشت سر گذاشت و بیماری آغاز شد و سریعاً کل دنیا رو فرا گرفت. 

وی ادامه داد: بشر در شرایطی که پاندمی کرونا را پشت سر می‌گذارد، به یکباره جنگی در اروپا شکل گرفت؛ کشوری که ۳۰ درصد غلات و نهاده‌های کشاورزی دنیا را تامین می‌کند یعنی بحران مواد غذایی ایجاد شده است.

وی افزود: مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران در حل این مشکلات بحثی را شروع کردند که درست است، با فشارهایی مواجه شده‌ایم اما به‌گونه‌ای نیست که مانند جنگ جهانی اول، سیاست انگلیس سبب روبرو شدن نیمی از مردم ایران با قحطی شود.

طهرانچی خاطرنشان کرد: برخی از دشمنان در لباس دوست نما ظاهر می‌شوند آنها قسم خورده‌اند تا ریشه‌ی مردم ما را خشک کنند؛ چندین سال با تحریم فلج کننده اقتصاد کشور را میخواستند فلج کنند، آنها دلسوز مردم ما نیستند و اساساً دشمنی و کینه بسیار جدی دارند، آنها داعش را آورده بودند تا تک‌تک مردمان ما با روش‌های هالیوودی سر از بدن جدا کنند اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب و شهید سلیمانی موفق نشدند.

وی یادآور شد: ما میدانیم که شرایط زندگی و معیشت در کشور ما سخت شده است اما تحقیر را نمی‌پذیریم، اختلاف در جامعه برای هیأت علمی سخت است اما اطلاعات غلط هم را نمی‌پذیریم. 

وی گفت: معلم در این کشور همواره صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته است و اجازه نداده است، در مقابل شاگرد خود تحقیر شود اما هیچ وقت در مقابل شاگرد خود سر خم نکرد چراکه او معلم است و اگر بشکند، نسل فردا می‌شکند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: وظیفه‌ی من این است که به معیشت اساتید فکر کنم و آبروی هیأت علمی را حفظ کنم که حقوق آنها را در این مدت افزایش دادم تا در منابع و فضای مجازی به هیأت علمی من جسارت نشود و آبروی او از بین نرود.

وی اضافه کرد: ما فرزندان فرهنگ هستیم اما ما خادم مردم هم هستیم، اگر در مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای گفتند دانشگاه حق ندارد در فرزندان بنیاد شهید هیچ اشکالی وارد کند، ای کاش بندی هم بود که سالانه ۱۰ درصد حقوق دانشگاه را دولت باید تامین کند.

وی همچنین بیان کرد: رسالت ما، رسالت انبیا است چراکه رسالت انبیا آموزش است اما هدایت از مسیر آموزش، فرهنگ عمومی و روابط فرهنگی اجتماعی را تغییر می‌دهد.

طهرانچی ادامه داد: وظیفه‌ی ما در دانشگاه، انفاق از دانش ناب است،  دانش‌هایی را که موجب انحراف جامعه شود، به دانشجو آموزش نمی‌دهیم.

وی تاکید کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا تنها نهادی که رشد دوبرابری در بودجه داشت، دانشگاه آزاد بود که هنوز هم برای عده‌ای قانع کننده نیست اما ما می‌دانیم از کجا به کجا رسیده‌ایم. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نباید آنها دانش دانشجویان را افزایش دهیم باید در گرایش و تعلیم و تربیت آنها هم بکوشیم و جوان مولد تربیت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه ما دانشجو را در محیط رفاقتی تنها گذاشته‌ایم با آیین نامه استاد را به محیط سازمان سوق داده‌ایم، یادآور شد: معلم پلی است که از روی آن رد می‌شوند اما نمی‌توان بر روی کار معلم قیمت گذاشت و باید کاری کرد که معیشت معلم هموار باشد.

در پایان این مراسم از خدمات عزیز جوانپور، تقدیر و آرش رنجبران به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد استان معرفی شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.