×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Thursday 25 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25395 خبر
دولت باید نسبت به سرکوب مسلمانان هند مواضع شفاف اتخاذ کند

به گزارش همنوا به نقل از مهر، حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره تشدید خشونت‌ها علیه مسلمانان در هند در پی سفر دونالد ترامپ به این کشور اظهار داشت: سفر ترامپ به کشورهای مختلف حاکی از آن است که بعد از این سفر اقدامات خشونت باری علیه مسلمانان و مقاومت شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترامپ در سفرهای خود عمدتاً با وعده‌های مالی، حقوق اقلیت‌های دینی به‌خصوص مسلمان را دچار چالش می‌کند و از آن جمله سفر اخیر وی به دهلی‌نو و همچنین اراضی اشغالی را می‌توان ذکر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا و رئیس جمهور این کشور عمدتاً با نشان دادن چراغ سبز به دولت‌ها و حکومت‌ها این پیام را ارسال می‌کند که دست آنها در سرکوب و آزار مسلمانان باز است.

کنعانی‌مقدم افزود: تغییر در قانون اساسی که در پی آن حقوق مسلمانان نادیده گرفته شده و تابعیت هند به آنها داده نشده است، هم ناقض حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است و هم علیه حقوق بشر انجام گرفته است.

وی عنوان کرد: هندوستان قطعاً با چراغ سبز آمریکا دست به این اقدام زده است و به سرکوب مسلمانان می‌پردازد.

کارشناس مسائل سیاست خارجی اضافه کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران باید نسبت به این مسئله موضع داشته و آن را محکوم کند.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: هرچند در مقطعی هستیم که تحریم‌ها علیه کشور تشدید شده و ممکن است که هندی‌ها هم از این حربه علیه ما استفاده کنند؛ اما باید کار درست که اتخاذ موضع رسمی جمهوری اسلامی است را به روشنی اعلام کنیم.

وی در خاتمه تصریح کرد: در کنار این اعلام موضع باید مراقب بود که اقدام ما دخالت در امور داخلی هند نباشد و موضع ما باید حمایت از مسلمانان باشد. باید این موضع را روشن سازیم که اقدام علیه مسلمانان محصول دسیسه‌های مثلث شوم عربی، عبری و غربی است.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.