×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
متن کامل بیانیه ایران درباره قطعنامه ضدایرانی آمریکا

به گزارش همنوا به نقل از فارس، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌ای خواستار ایستادگی کشورهای عضو شورای امنیت در برابر قطعنامه ضد ایرانی آمریکا شده است.

این بیانیه به زبان انگلیسی منتشر شده. ترجمه متن کامل آن به شرح زیر است:

هدف از صدور پیش‌نویس قطعنامه آمریکا که نقض فاحش قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به شمار می‌رود تحت‌الشعاع قرار دادن مسائل داخلی آمریکا است و به هیچ وجه ارتباطی با حفظ صلح‌ و امنیت بین‌المللی ندارد. 

  این قطعنامه، تمامیت و مرجعیت و اعتبار شورای امنیت -و در سطحی فراتر از آن، سازمان ملل متحد را- و همچنین چندجانبه‌گرایی، حاکمیت قانون و دیپلماسی را نشانه گرفته است.

ایالات متحده به منظور ارضای اعتیاد شدید خود به اعمال تحریم و توجیه رفتارهای غیرمسئولانه خود در شورای امنیت در اقدامی بی‌اساس ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم می‌کند، حال آنکه دخالت‌ها، رویه‌های شرورانه، سیاست‌های تفرقه‌‌آمیز، اشتهای سیری‌ناپذیر برای صادر کردن سلاح‌های مرگبار به کشورهای منطقه، حضور شمار زیادی از نیروهای آمریکا در خاورمیانه، حمله‌ها و عملیات‌های پرچم عوضی و مخرب خود این شکور است که عامل اصلی بی‌ثباتی، ناامنی و رنج بشری در این منطقه است.

انتظار می‌رود اعضای شورای امنیت در برابر اقدام غیرقانونی و شرورانه ایالات متحده، ایستادگی و سوءاستفاده از این شورا و دستکاری آن را رد کرده و ثابت کنند که این نهاد قادر است از توافق برجامی که خود آن را به تأیید رسانده حمایت، از قطعنامه ۲۲۳۱ که آن را به اتفاق آرا به تصویب رسانده حراست و از مرجعیت و اعتبارش محافظت کند.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.