×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
عضو الفتح: آمریکا دنبال تقسیم عراق و اجرای طرح صهیونیستی است

ایرنا نوشت: عباس در گفت و گو با خبرگزاری «المعلومه» در باره تلاش های واشنگتن برای تقسیم عراق با هدف اجرای طرح های صهیونیستی هشدار داد و تاکید کرد که آمریکا با ماندن در عراق  به دنبال تثبیت حضور نظامی خود و به چالش کشیدن حاکمیت و  دولت بغداد است.

وی ادامه داد که واشنگتن به دنبال گسترش حضور خود در عراق برای کنترل منطقه و در راستای خدمت به منافع نامشروع و اجرای نقشه های صهیونیست ها است.

این نماینده عضو ائتلاف الفتح یادآور شد که نیروهای آمریکایی برای تامین امنیت وارد عراق نشدند؛ آنها مطابق طرحی که از قبل آماده کرده بودند، برای اشغالگری و تقسیم عراق وارد شدند، بنابراین با طرح پارلمان و دولت مبنی بر اخراج نیروهای خارجی مخالفت می کنند.

عباس با هشدار به تلاش های آمریکا برای تفرقه بین جناح های سیاسی به منظور مدیریت و کنترل عراق تاکید کرد که هر نخست وزیری که مسوولیت دولت عراق را بر عهده می گیرد، باید تصمیم پارلمان برای حذف و اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را اجرایی کند.

پارلمان عراق پنجم دی ماه ۹۸ در نشستی فوق العاده با حضور «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور رای به اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور داد.

با وجود این، آمریکایی ها نه تنها تا کنون به این درخواست ملی و قانونی عراقی ها تمکین نکرده اند، بلکه برخی گزارش ها حاکی از افزایش تحرکات نیروهای اشغالگر در خاک این کشور دارد.

در چند روز گذشته برخی منابع  به نقل از ائتلاف بین المللی از خروج نیروهای اشغالگر از چند پایگاه نظامی در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند، با این وجود مسوولان عراقی این اخبار را تکذیب کردند.

در همین راستا «کریم علیوی» عضو «فراکسیون بدر» و کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز روز شنبه فاش کرد که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه «القائم» در غرب استان الانبار جنبه نمایشی و ظاهری دارد.

وی گفت که این یک اقدام غیر واقعی و عملیات جابه جایی صوری با هدف استقرار دوباره نیرو است.

علیوی توضیح داد که القائم پایگاهی کوچک است و نظامیانی که آنجا را ترک کردند راهی پایگاه‌های دیگر به ویژه «عین الاسد» شدند و لذا این عقب‌نشینی واقعی نیست و موضوع مربوط به جابه جایی نیروها است.

«قصی الانباری» از رهبران «الحشد الشعبی» نیز دیروز (دوشنبه) با تکذیب عقب نشینی نیروهای آمریکایی از پایگاه های خود در استان الانبار گفت که آمریکایی ها در حال انجام مانور نظامی برای افزایش نیروهای خود در عین الاسد بودند و در این زمینه اقدام های جدیدی را در صحرای الانبار برای محافظت از عناصر «داعش» انجام دادند.

الانباری افزود که آمریکایی ها از پایگاه های خود در الانبار عقب نشینی نکردند، بلکه آنها قوای رزمی را در پایگاه عین الاسد تقویت و نیروهای جدید اضافه کردند.

 یک مقام سیاسی در استان الانبار (غرب عراق)  نیز روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی برای استقرار سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» در عراق، تصمیم به ایجاد پایگاه نظامی جدید در غرب این استان گرفتند و این نشان می دهد که آمریکایی ها به منظور آغاز ساخت پایگاه، در این منطقه کاوش کرده اند.

خبرگزاری «المعلومه» به نقل از این مقام نوشت که نیروهای آمریکایی به منظور استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت برای محافظت از پایگاه هوایی عین الاسد و دیگر مقرهای خود در غرب عراق در برابر حملات احتمالی، تصمیم دارند پایگاه جدیدی در منطقه «ام سمیچ» در شمال بخش البغدادی در شهرستان  «هیت» استان الانبار احداث کنند.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.