×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26080 خبر
رفتار متفاوت دو استاندار همسایه در قبال یک مشکل واحد

به گزارش هم‌نوا، استاندار آذربایجان شرقی شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری گفت برنامه ای برای تعطیل کردن ادارات و بانک‌ها ندارد و این نهادها به خدمات‌رسانی مشغول خواهند بود. پورمحمدی در بخش مهمی از سخنانش گفت برای تعطیلی نهاد‌ها و ادارات نیاز به دستور از تهران دارد و خود نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

 این در حالی است اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده‌است که تمامی ادارات و بانک‌های این استان تا پانزدهم فروردین تعطیل‌اند و تنها ده درصد از نیروهای شاغل استان اردبیل مشغول به کار خواهند بود. بهنام‌جو در این مصاحبه تاکید کرده‌است بانک‌های اردبیل خدمات حضوری ارائه نخواهند کرد.

حال سئوال اینجا است که استاندار اردبیل بی‌قانونی کرده یا استاندار آذربایجان شرقی بسیار مطیع و گوش به فرمان است؟ 

در شرح وظایف استانداران آمده است که «اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری، کنترل و مهار بحران‌ها و بلایای طبیعی» از وظایف استاندار است. از طرف دیگر در تبصره‌ای دیگر از همین شرح وظایف آمده‌است که «استانداران می‌توانند مستقیماً با مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ارتباط برقرار نمایند و مسائل مورد نظر در قلمرو مأموریت خویش را مطرح سازند.» یعنی استاندار می‌تواند با تجمیع این دو بند از شرح وظایفش شرایط خاص و حاد استان را به گوش مسئولان بالادست خود برساند.

نوع رفتار استاندار آذربایجان شرقی و سخنان او در گفتگوی ویژه خبری، نوعی انفعال را نشان می‌داد تا آن حد که گویی تمام آن برنامه برای انتقال این نکته به مخاطبان بود که مسئولان استان هیچ اراده و قدرتی در حیطه وظایف خود ندارند. 

پورمحمدی در سخنان خود با تاکید بیش از حد بر این نکته که تنها در چهارچوب فرامین تهران می‌تواند کار کند خود را در سطح یک کارمند جز پایین آورد. به نظر می‌رسد جایگاه استاندار تا آن پایه است که بتواند با رایزنی و تبیین شرایط استان نظر مساعد دولت را جلب کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.