×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
قطار همدان-مشهد از ریل خارج شد

به گزارش همنوا به نقل از مهر، قطار همدان- مشهد شامگاه شنبه و در حالی که از همدان به سوی مشهد حرکت می‌کرد، در حوالی ۱۰ کیلومتری پرند از ریل خارج شد.

 

۰۰:۳۹ دو مهماندار آسیب جزئی دیدند

 

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حادثه خروج قطار همدان- مشهد از ریل اظهار داشت: دو طی قطار همدان- مشهد از ریل خارج شدند، که ۱۲ نفر در این ۲ واگن حضور داشتند.

 

وی افزود: طی اعلام اولیه به مرکز اورژانس در این حادثه دو مهماندار قطار آسیب‌های جزئی دیده بودند. برای امدادرسانی به این افراد سه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

 

۰۰:۳۰ اعزام قطار برای جابجایی مسافران

 

‌ابراهیم تاجیک نوری معاون امدادونجات هلال احمر استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حادثه خروج قطار همدان- مشهد از ریل اظهار داشت: در پی وقوع این حادثه دو تیم ارزیاب هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند و تیم‌های شهرستان‌های اطراف به حالت آماده باش درآمدند.

 

وی گفت: ۴۰ نفر در این حادثه به طور جزئی آسیب‌دیده بودند، که سرپایی مداوا شدند.

 

وی گفت: تیم‌های عملیاتی هلال احمر تا پایان امدادرسانی در محل حادثه حضور دارند و یک قطار از شرکت راه آهن جهت انتقال مسافرین به تهران اعزام شده است.

 

۰۰:۱۷ اعزام اتوبوس برای جابجایی مسافران

سخنگوی شورای شهر پرند از اعزام ۳ دستگاه اتوبوس برای جابجایی مسافران قطار همدان-مشهد خبر داد.‌

 

حسین کسمرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی حادثه‌ای که برای قطار مشهد به همدان در حوالی شهر پرند رخ داد، فوراً با هماهنگی‌های انجام شده با شهردار پرند، نیروهای امدادی، آتش نشانان پرند، بسیج، نماینده فرماندار، پلیس راهور و انتظامی و همچنین نیروهای شهرداری به محل حادثه اعزام شدند.‌

 

وی با اعلام آنکه خوشبختانه در این حادثه به مسافران و خدمه قطار آسیبی وارد نشده است، حضور مسئولان شهری پرند در محل حادثه را به موقع و سریع ارزیابی کرد.

 

۰۰:۱۱ حال هر ۴۵ مسافر قطار خوب است

سید سعید ابراهیم‌نژاد مدیرکل راه آهن غرب کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حادثه خروج قطار همدان- مشهد از ریل اظهار داشت: این قطار حدود سه ساعت پس از حرکت از همدان به سوی مشهد در ۱۰ کیلومتری شهر پرند و ابتدای ایستگاه «جدایش» از ریل خارج شد.

 

وی با بیان اینکه این قطار ۴۵ مسافر داشته و حال همه آنها خوب است، گفت: هیچکدام از مسافرها مصدوم نشده‌اند.

 

مدیرکل راه آهن غرب کشور با بیان اینکه تیم‌های امدادی برای کمک به مصدومان احتمالی به محل اعزام شده‌اند، در مورد علت این حادثه گفت: علت این نیاز به بررسی بیشتر کارشناسان دارد و هرگونه گمانه زنی را تأیید نمی‌کنم

 

۲۳:۴۰ سقوط دو لوکوموتیو و یک سالن قطار و خروج دو سالن از ریل

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران از تلاش عوامل راه آهن برای ترمیم ریل قطار و هدایت آن برای ادامه مسیر خبر داد.‌

 

صادق سکری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: قطار مسافربری که از همدان به سوی مشهد در حرکت بوده است، در حوالی پرندک در ۱۰ کیلومتری پرند و ابتدای پل ورودی ایستگاه دچار حادثه شده است.

 

وی افزود: در این حادثه دو لوکوموتیو و یک سالن قطار به داخل پل سقوط کرده اند و دو سالن مسافربری نیز حدفاصل پل و خطوط از ریل خارج شدند.

 

مدیرکل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: خوشبختانه این حادثه سبب مصدومیت کسی نشده است.

 

سکری از عزیمت مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی به سوی محل حادثه خبر داد و افزود: همکاران من در حال حاضر در حال ترمیم خط و ایجاد شرایطی برای هدایت قطار هستند و قطعاً اگر قطار موفق به حرکت در مسیر خود نشود، مسافران جابجا شده و از سوی راه آهن جمهوری اسلامی به آنها خدمات رسانی خواهد شد. وی گفت: در حال بررسی علت دقیق حادثه هستیم.

 

۲۳:۲۰ اعزام تیم‌های ارزیاب به محل حادثه

معاون امدادونجات هلال احمر استان تهران از اعزام تیم‌های ارزیاب هلال احمر رباط کریم به محل حادثه خروج قطار همدان- مشهد خبر داد.

 

ابراهیم تاجیک به خبرنگار مهر گفت: تیم‌های هلال احمر شهرستان‌های شهریار و ملارد نیز به حالت آماده باش درآمدند، تا در صورت لزوم وارد عمل شوند.

 

معاون امدادونجات هلال احمر استان تهران گفت: تاکنون از تعداد مصدومین احتمالی گزارشی به ما نرسیده است.

 

۲۳:۰۲ درخواست امداد هوایی

شهردار پرند از ارائه درخواست تقاضای امدادرسانی هوایی به قطار همدان- مشهد که در حوالی پرند از ریل خارج شده است، خبر داد.

 

علیرضا عرب در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خروج قطار همدان- مشهد از ریل در حوالی پرند گفت: گروه‌های امدادی آتش نشانی پرند با قید فوریت به محل حادثه اعزام شدند. وی افزود: در حال حاضر محل دقیق خروج قطار از ریل شناسایی نشده است.

 

۲۲:۴۷ - اطلاعات اولیه از حادثه و احتمال سرقت ریل

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار مهر، سه واگن از این قطار جدا شده اند.

 

یکی از مسئولین داخل قطار در توضیح این حادثه به خبرنگار مهر گفت: تاکنون مصدومی در این حادثه نداشتیم.

 

علت اولیه این حادثه سرقت ریل اعلام شده است، اما بررسی‌ها برای دریافت علت دقیق حادثه ادامه دارد.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.