×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25246 خبر
علی دایی نامزد برترین اسطوره تاثیرگذار آسیا شد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین نظرسنجی خود ۸ بازیکن اسطوره که لژیونرهای موفقی بودند و در بازگشت به لیگ‌های داخلی کشورشان بار دیگر عملکردی بسیار خوب داشتند را نامزد تأثیرگذارترین بازیکن پس از بازگشت معرفی کرده است.

 

در این گزارش آمده است:

بازیکنانی در کشورهای مختلف قاره آسیا هستند که ظهور درخشانی داشتند و با توانایی‌های ویژه خود باعث برانگیخته شده احساسات طرفداران زیادی شدند. فوتبال آسیا کمبودی در تولید بازیکن نخبه نداشته و در صادرات پیشگام بوده است. بازیکنان مختلفی هستند که نماد تیم‌های ملی فوتبال هستند و قصد داریم تا از میان ۸ اسطوره که پس از سال‌ها حضور در تیم‌هایی خارج از کشورشان در بازگشت به لیگ‌های داخلی نیز باعث رونق مسابقات شدند و بازیکنی تأثیرگذار بودند، برترین بازیکن آسیا را در این زمینه با رأی مخاطبان شناسایی کنیم.

 

رضا عنتر (لبنان)، یونس محمود (عراق)، علی دایی (ایران)، تیم کیهیل (استرالیا)، ایگور شکورین (ازبکستان)، ژنگ ژی (چین)، شونسکه ناکامورا (ژاپن) و سان جی های (چین) هشت بازیکنی هستند که در این نظرسنجی حضور دارند و در توضیح علی دایی آمده است: وقتی صحبت از فوتبال آسیا می‌شود یکی از بزرگترین نام‌ها، علی دایی است. او ۲۷ ساله بود که از پرسپولیس به السد رفت و انگیزه بالای او باعث شد تا به افسانه فوتبال ایران در سطح بین‌المللی تبدیل شود. او با درخشش در قطر به بایرن مونیخ رفت و قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد.

 

دایی در بازگشت به پرسپولیس یکی از بهترین گلزنان شد و در صباباتری هم هنرش در گلزنی را ثابت کرد. در ادامه به سایپا رفت و توانست با این تیم قهرمان شود تا در ۳۸ سالگی جام را در کسوت مربی بازیکن لمس کند. او با زدن ۱۰۹ گل ملی رکوردی جهانی در اختیار دارد و یکی از بهترین گلزنان دنیا در عرصه بین‌المللی و باشگاهی است.

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.