×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Tuesday 23 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25388 خبر
شکسته شدن درختان و آلودگی هوا براثر طوفان در آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، محمدباقر هنربر در گفت و گو با ایرنا با اشاره به وزش باد شدید و ایجاد طوفان در سطح استان، اظهار کرد: گزارش شکسته شدن تعدادی درخت در تبریز و برخی شهرهای استان به ما رسیده که خوشبختانه تا این لحظه هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی با بیان اینکه طوفان منجر به ایجاد گرد و غبار در منطقه و همچنین آلودگی هوا شده و شاخص آلودگی هوای تبریز برابر ۱۶۸ و بالاترین حد آلایندگی است، تاکید کرد: همچنان که پیش از این نیز از طرف مدیریت بحران کشور هشدار نارنجی داده شده است، از عموم مردم تقاضا می کنیم از تردد در فضای باز حدالامکان خودداری کنند و به خصوص کودکان و افراد سالمند و بیماران ریوی به هیچ وجه بیرون نروند.

هنربر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هنگام طوفان خطر سقوط اشیا وجود دارد، از مردم در خواست می کنیم که هنگام تردد در بیرون مراقب اطراف خود بوده و از ایستادن زیر تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای مغازه، داربست و ساختمان های در حال ساخت خودداری کنند؛ همچنین به پیمانکاران پروژه های عمرانی توصیه می شود در بحث سازه های موقت و بناها حتما موارد ایمنی را رعایت کنند.

تداوم ناپایداری تا سه روز آینده

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی نیز در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تداوم ناپایداری هوا تا سه روز آینده در استان، اظهار کرد: طوفان در نواحی شمال و شرق استان در جریان بوده و هم اکنون رگبار باران با سرعت زیاد در جریان است.

محمد امیدفر با بیان اینکه وزش باد شدید و طوفان منجر به گرد و غبار و آلودگی هوا نیز شده است، گفت: فردا نیز باد با سرعت زیاد ادامه دارد و از پس فردا چهارشنبه از سرعت آن کاسته می شود.

آلودگی هوای تبریز برای تمام گروه های سنی

معاون اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی هم  شاخص آلودگی هوا را ۱۶۸ و خطرناک برای تمام گروه های سنی اعلام کرد و گفت: تندبادهای غبارآلود امروز مناطق مختلف آذربایجان شرقی از جمله تبریز را فرا گرفته و بر این اساس  هوای کلانشهر تبریز برای تمام گروه ها ناسالم است.

داود قاسم‌زاده با اشاره به اینکه با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، ریزگردهای فرا منطقه‌ای غرب کشور را فراگرفته و استان ما نیز تحت تاثیر این ریزگردها قرار گرفته است، تاکید کرد: در این شرایط توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از تردد، فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.