×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25247 خبر
شستا شاخص بورس را مثبت کرد

به گزارش همنوا به نقل از انتخاب، براساس معاملات امروز بیش از ۱۹ میلیارد و ۵۵۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۰ هزار و ۴۸۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۶۸۹ واحد کاهش به ۳۱۰ هزار و ۳۷۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۱۲۷ واحد کاهش به ۲۰۵ هزار و ۹۹۱ واحد رسیدند.

 

شاخص آزاد شناور نیز دو هزار و ۶۳۶ واحد، شاخص بازار اول هفت هزار و ۴۸۹ واحد رشد داشتند و شاخص بازار دوم ۲۳ هزار و ۶۵۲ واحد کاهش داشت.

 

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۵۵۲ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۳۳۵ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۱۹۲ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۱۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۴۲۱ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۵۵ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۷۳۱ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۶۴۴ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۴۵۲ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۴۴۵ واحد و مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۴۱۹ واحد تاثیر منفی بر شاخص همراه بود.

 

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، حمل و نقل انرژی خلیج فاس، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

 

گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه هشت میلیارد و ۸۶۷ هزار برگه سهم به ارزش ۳۰ هزار و ۸۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۱ هزار و ۱۶۵ واحد ثابت ماند.

 

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۴۹۵ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۵۶ هزار و ۱۸۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

امروز نمادهای گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی مارون (مارون)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، فرابورس ایران (فرابورس)، و بیمه پاسارگا (بپاس)‌ تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

 

همچنین نماد پتروشیمی تندگویان (شگویا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، تولی برق عسلویه مپنا (بمپنا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

 

 

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.