×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
شرکای آموزش و پرورش برای رفع بی‌سوادی با این نهاد همکاری کنند

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه رفع مبادی بی‌سوادی از عهده آموزش و پرورش خارج است، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی، شوراها، دهیاری‌ها و مراکز بهداشت می‌توانند آموزش و پرورش را در این زمینه یاری کنند.
وی با اشاره به مخاطرات و پیامدهای بی‌سوادی، گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها هم می‌توانند با تشکیل کمیته‌ای افراد بازمانده از تحصیل را شناسایی کرده و برنامه‌ریزی کنند.
معاون استاندار آذربایجان شرقی افزود: در این زمینه می‌توان از ظرفیت معلمان بازنشسته، خیران و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز بهره برد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه میزان بی‌سوادی در کشور 12.4 درصد و در استان 15.3 درصد است، افزود: علل اصلی بی‌سوادی در استان افزایش فرزندان کار و طلاق، داشتن اولیای بی‌سواد، مهاجرت، ازدواج زودهنگام و شناسایی نشدن بی‌سوادان است.
جعفر پاشایی گفت: یکی از مشکلات اصلی در زمینه جذب شش ساله‌ها برای آموزش پیش دبستانی نیز این است که تمام پیش‌دبستانی‌ها غیردولتی است و برخی توان پرداخت شهریه‌های سنگین آن را ندارند و این مساله باعث شده است تا کنون نتوانیم 20 درصد شش ساله‌ها را جذب کنیم که این مساله باعث افت تحصیلی آنان در کلاس‌های بالاتر می‌شود.
وی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، سامان‌دهی نیروی انسانی، انسداد مبادی بی‌سوادی، نظارت بالینی و میدانی بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، جلوگیری از اخذ وجه در هنگام ثبت‌نام را رسالت اصلی این سازمان در ایام باقی‌مانده تا اول مهر اعلام کرد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.