×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
سامانه‌های بارشی در راه آذربایجان‌شرقی

به گزارش همنوا، محمد امیدفر در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، جوّی ناپایدار از شنبه شب تا اوایل روز دوشنبه در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: نفوذ و فعالیت این سامانه‌ی بارشی موجب ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و در برخی نواحی استان به‌ویژه نواحی جنوبی مانند جنوب مراغه، هشترود، چاراویماق، میانه و ملکان سبب بارش برف و باران، آب گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در جاده‌ها و در نواحی مرتفع موجب کولاک و برف می‌شود.

امیدفر افزود:  از روز دوشنبه تا پنجشنبه، جوّی نسبتا پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز سامانه‌ی بارشی دیگری وارد استان خواهد شد.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب هشت درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر بود که همچنین دمای فعلی آن نیز شش درجه‌ است که نسبت به دیروز چهار درجه افزایش یافته است.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان بیان کرد: سراب با دمای ۹ درجه زیر صفر، خنک‌ترین و میانه با دمای ۱۲ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده‌ است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.