×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
سازمان‌های ملی باید از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند

نزیه معروف در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی اظهار کرد: از حمایت‌ها و تشویق هنرمندان ایرانی، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دولت ایران برای برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم، حمایت‌هایی این چنینی برای ادامه کار ضروری است.
وی اضافه کرد: دوره چهارم این جشنواره با محوریت نقش زنان در صنایع دستی در تبریز برگزار و نمایشگاهی در کنار آن دایر شده است، هنرمندانی از کشورهای ترکیه، تونس، بوسنی و هرز گوین، لبنان، الجزایر، لیبی، آفریقای جنوبی، اوگاندا، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، اوزبکستان، مراکش و فلسطین در این جشنواره حضور دارند.
وی تاکید کرد: این جشنواره فرصتی برای جلب توجه بازار و آشنایی با هنرمندان این حرفه فراهم می‌کند و با توجه به نقش مهم زنان در صنایع دستی، حضور گسترده زنان در این جشنواره ملموس است.
نزیه عدم بازاریابی مناسب را از عمده مشکلات بازار هنر و صنایع دستی دانست و گفت: یکی از مسائلی که در دنیای امروز ما وجود دارد، بحث بازار است، علاوه بر طراحی خوب، حضور در بازار هم مهم بوده و باید نماینده‌های بازاریاب داشته باشیم و برگزاری این نمایشگاه‌ها فرصت را برای ارتباط تولیدکنندگان با مصرف کنندگان فراهم می‌کند.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در اسلام آباد بیان کرد: در این نمایشگاه هم دو هزار هنرمند از کشورهای مختلف اسلامی شرکت و چهار میلیون نفر از آن بازدید داشتند در دوره‌های قبلی از برگزاری این نمایشگاه در تبریز هم شاهد افزایش مشارکت زنان بودیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان‌های ملی باید از هنرمندان صنایع دستی حمایت کنند و قوانینی را برای حمایت از آنان تصویب و به هنرمندان برای بالا بردن قدرتشان کمک کنند.
دبیر علمی و هنری چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی نیز در این مراسم اظهار کرد: این جشنواره با همکاری وزارت علوم، سازمان توسعه همکاری اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری و میراث فرهنگی و سایر ادارات برگزار شد.
 مهدی محمدزاده با اشاره به اضافه کرد: جایی که پای زبان‌های دیگر می‌لنگد، زبان هنر آغاز می‌شود، زبانی که وجوه زیادی بین کشورها و اقوام دارد و برگزاری نمایشگاه ارسیکا فراهم کردن زمینه برای تبادل و حرکت به سمت جهانی سرشار از صلح و برادری است.
وی افزود: پیام اسلامی در این نمایشگاه طنین انداخته است و در آن از پنجره هنر با غم و شادی هم آشنا می‌شویم.
چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در 50 غرفه با حضور مهمانانی از 30 کشور خارجی 25 الی 30خرداد ماه در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در حال برگزاری و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.