×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
بیانیه اسماعیل چمنی، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز

بسمه تعالی

مردم فهیم تبریز، خبرنگاران و نمایندگان محترم رسانه های گروهی

سلام و درود می فرستیم به پیشگاه شهیدانی که جان خود را به پای درخت جمهوری اسلامی ریختند تا بیرق سرخ حسینی و نهال عزت و اقتدار و حق انتخاب ملت بر سرنوشت خویش در این دیار زنده بماند. 

همانگونه که در جریان هستید انتخابات 28 خرداد ماه امسال با حضور باشکوه شما مردم عزیز و تلاش و اخلاص ستادهای تبلیغاتی و رقایت فشرده همه کاندیداها برگزار شد و اینجانب با کسب 18045 رای به پشتوانه اعتماد شهروندان عزیز به عنوان نفر سیزدهم به ترکیب شورای اسلامی ششم تبریز انتخاب شدم که جا دارد از حسن اعتماد مردم شریف قدردانی نمایم. اما در ادامه روند تائید نهایی نتایج، دست های پشت پرده از آستین برخی بدخواهان بیرون آمد و با رفتارهای دور از شان جمهوریت نظام، و به نیت دست یافتن به مقاصد منفعت طلبانه گروهی و شخصی خویش، مرحله تائید انتخابات و بازشماری آرای دستی و مکانیزه را به رغم مستندات قانونی و صحیح وارد پروسه ای کردند تا سناریوی از پیش نوشته خویش را عملی سازند و به هر طریق و هزینه ممکن جای نفرات سیزدهم و چهاردهم را عوض کنند. 

متاسفانه برخی در فضای مجازی و صفحات شخصی نیز به عنوان پیاده نظام این حرکت شوم و ضدمردمی، با اعمال بدخواهان همراهی کرده و با دامن زدن بر آتش کینه وحسد نهایت بداخلاقی و رفتار ناشایست را نسبت به آرای ملت، اعتماد عمومی، اعتبار و حیثیت انتخابات و حق و حقوق اینجانب روا داشتند. به رغم همه اصرار دوستان و اطرافیان برای پاسخگویی رسانه ای به این شبهه افکنی ها و مبارز طلبی های برخی از نامزدهای محترم و اطرافیانشان، صبر و سکوت پیشه کرده و معتقد به طی مراحل قانونی و اعلام نظر بعد از بازشماری و اعلام نتایج قطعی بودم. متاسفانه جفا و بی مهری ها و توهین های این عده در حافظه تاریخ ثبت و ضبط بوده و سوء استفاده از آیات قرآنی، تعابیر دینی و ملی و مبارز طلبی این عده قلیل و مدعی دیانت و اخلاق مداری را به خداوند حکیم واگذار می کنم. اما اینک لازم می دانم از پس این دردنامه و تظلم خواهی خویش، نکاتی را به اطلاع مسئولان برگزاری انتخابات و نیز مردم شریف تبریز برسانم تا خود بر مسند قضاوت بنشینند که چگونه همه برنامه ریزی های خویش را از مدت ها قبل برای این جابجایی بی سابقه در جایگاه منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر تبریز صرف کردند!

برابر اعلام فرمانداری در بازشماری آرای دستی 160 صندوق و آرای مکانیزه سه صندوق هیچ تغییر موثر و خاصی در نتیجه انتخابات حاصل نشده است اما با کمال تعجب و تاسف در اعلام نتایج جدید، بیش از 6089 رأی به آرای قبلی 20 عضو اصلی و علی البدل شورای اسلامی شهر تبریز افزوده شده است. اکنون با لحاظ این ادعا، چند سؤال می تواند توسط محافل حقوقی و قانونی رسانه های گروهی مورد پرسش و بررسی قرار گیرد:

1) در حالی که در روز انتخابات از سوی مقامات عالی رتبه کشور و رسانه های ملی و محلی بر روی جذب و ترغیب و اخذ حتی یک رأی تأکید و تبلیغ می شد چگونه است که این همه رأی، از سوی هیأت اجرائی و نظارت پیش از این نادیده گرفته شده بود؟ آیا این موضوع توهین به شعور ملت و به بازی گرفتن نقش آنان در تعیین سرنوشت خویش نیست؟ آیا نباید مسئولان صندوق ها، شمارش آرا و تجمیع و همه مسئولان و دست اندرکاران امر انتخابات، به خاطر این قصور و اهمال پاسخگوی عملکرد خود در سلب اعتماد عمومی باشند؟

2) اگر این تعداد رأی فقط به آرای 20 عضو اصلی و علی البدل اضافه شده در آن صورت فرضیه افزایش آرای بقیه 439 نامزد انتخاباتی نیز صحیح بوده و قابل طرح و پیگیری است! آیا می توان با چنین تغییر گسترده در بازشماری آرا چگونه می توان به صحت و سلامت آن باور داشت؟

3) آیا بعد از این همه تغییر و افزایش آرای صورت گرفته، آمار اعلامی از سوی فرمانداری در مورد نرخ مشارکت مردم تبریز در انتخابات اخیر زیر سوال نمی رود؟ چرا این آرا قبلا شمارش نشده و قصور صورت گرفته است؟

4) نگاهی به وضعیت تغییر آرای 20 عضو اصلی و علی البدل نکته جالبی به اثبات می رسد، جایی که همه آرای 20 عضو، به طور گسترده و به صورت سه رقمی، بین 192 رأی تا 717 رأی افزایش یافته چگونه است که تنها آرای بنده به عنوان نفر سیزدهم و هدف اصلی برنامه ریزان این سناریوی انتخاباتی، فقط و فقط 22 رأی اضافه شده است؟ آیا همه مقاصد برای جابجایی نفرات سیزدهم و چهاردهم چیدمان خاص و مهندسی شده بود؟

5) در حالی که در جریان بازشماری آرا فرماندار محترم و اعضای هیأت نظارت، بارها و در حضور نمایندگان نامزدها اعلام کردند که هیچ تغییر مؤثر و محسوسی در نتایج بازشماری آرا حاصل نشده است چگونه در اعلام نتایج بازشماری جدید، شاهد این تغییر فاحش و آشکار هستیم؟ منبع و علت و مرجع چنین تغییر مشکوک، ناجوانمردانه و غیر منطقی کیست؟ کجاست؟ اگر نیت اولیه همان جابجایی نفرات سیزدهم و چهاردهم بوده، دیگر چه نیازی به این همه هزینه و دو هفته معطلی و بلاتکلیفی بود؟

اینجانب هیچ علاقه و حرصی برای راهیابی به شورای شهر تبریز نداشته و ندارم و اگر پای در میدان انتخاباتی نهادم صرفا با نیت خدمت به مردم شریف تبریز و احقاق حق آنان و افزایش شور انتخاباتی بود. اما نگران آینده این شهر و سرنوشت مردمی هستم که با هزاران بارقه امید و شور و شوق پای در رقابت های انتخاباتی گذاشتند، در ستادهای انتخاباتی تلاش کردند و در نهایت مزد کار آنان به خاطر زیاده خواهی عده ای چنین مورد تاراج قرار می گیرد. می ترسیم از آن روزی که از امانت گرانبهای خون شهیدان و امام شهیدان، یعنی جمهوریت و مردم سالاری چیزی باقی نماند و در سال های آتی به خاطر این همه قصور و جفا و بی عدالتی، کسی را شور و شوق انگیزه حضور وجود نداشته باشد.

اینجانب ضمن تشکر مجدد از همه مردم صبور و شریف تبریز، با استعانت از کردگار عادل، و به احترام ملت شریف تبریز و بنا به خواست بر حق آنان برای صیانت از آرایشان، پیگیری این جفای آشکار را از طریق مجاری قانونی و محاکم قضایی حق قانونی خود و موکلان خویش دانسته و در نهایت مکافات عمل همه جفاکاران را به خداوند عزوجل واگذار می نمایم.

سلامتی و سربلندی همه خادمین صدیق و آزاده کشورمان را از درگاه احدیت خواستارم.

                         

                                                       اسماعیل چمنی

 نامزد ششمین دوره انتخابات شورای سالامی شهر تبریز

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.