×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
زمان ارسال آثار به جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور تا ۳۰ دی ماه تمدید شد

به گزارش همنوا، اسد بابایی،شنبه، ۱۰ دی ماه در نشست خبری با محوریت جشنواره منطقه‌ای مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری شمالغرب کشور اظهار کرد: این جشنواره بی شک یکی از معتبرترین جشنواره‌های منطقه‌ای کشور است که ذیل نظر معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور داوران کشوری به نام برگزار می‌شود.

وی افزود: زمان انتشار آثار ارسالی به جشنواره از اول دی ماه ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ و زمان ارسال آثار نیز تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ تمدید شده است.

وی افزود: هر فرد می‌تواند سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره بفرستد و آثار ارسالی باید در یکی از رسانه‌های دارای مجوز از سوی معاونت مطبوعات منتشر شده باشد و رسانه‌های فاقد مجوز و بولتن داخلی ادارات حق شرکت در جشنواره را ندارند. 

بابایی گفت: تا به این لحظه تعداد ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که ۳۰ اثر از اردبیل، ۲۰ اثر از آذربایجان غربی، ۵۰ اثر از آذربایجان شرقی و ۵۰ اثر از زنجان بوده است. 

وی افزود: قالب گزارش با ۴۵ مورد بیشترین سهم از آثار ارسالی را داشته و یادداشت و سرمقاله با ۲۷ مود و تیتر با ۲۶ مورد در رده‌های بعدی قرار دارند. و قالب چندرسانه‌ای و کاریکاتور نیز دارای کمترین سهم بوده‌اند.

وی افزود: طی مکاتبه خانه مطبوعات استان با اداره مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های کشور مقرر شده تا کارگاه سوژه یابی و تیتر زنی همزمان با جشنواره برگزار شود. یکی از امتیازات این جشنواره نیز برگزاری تور رسانه‌ای بازدید از ظرفیت‌های استان و به خصوص مجتمع مس سونگون برای برندگان سایر استان‌ها خواهد بود.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار تولیدی خود در فاصله اول آذر ۱۴۰۰ تا ۳۰ دی ماه سال جاری را در محورها و قالب‌های اعلامی در سامانه متمرکز جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرس http://pressfestival.ir بارگذاری کنند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.