×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
سوریه - ایران؛ جبران خاطرات تلخ در اردن بدون اسکوچیچ و جهانبخش

به گزارش همنوا، تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار از دور برگشت انتخابی جام جهانی قطر، میهمان سوریه است. دیدار این دو تیم امروز(سه‌شنبه ۲۵ آبان) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه ملک عبدالله دوم امان در اردن برگزار می‌شود. سوریه به علت مسائل امنیتی قادر به میزبانی در خانه نیست و در اردن از رقیبان خود پذیرایی می‌کند.

این دیدار با استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی برگزار می‌شود و داوران چینی این دیدار می‌توانند صحنه‌های مشکوک بازی را مرور کنند.

این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند ایران با ۱۳ امتیاز صدرنشین و سوریه با ۲ امتیاز قعرنشین گروه A انتخابی جام جهانی هستند. سوریه با شکست در این دیدار، روی کاغذ هم شانس‌های خود برای قرار گرفتن در رتبه اول و دوم را از دست خواهد داد و حتی برای کسب رتبه سوم و نتایج دوره گذشته بازی‌ها هم به مشکل می‌خورد.

در سوی مقابل تیم ملی ایران امیدوار است با کسب سه امتیاز این دیدار، در یک قدمی صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قرار بگیرد و به ماموریت خود در بازی هفته هفتم مقابل عراق پایان دهد.

آخرین حضور ایران در این ورزشگاه، به دیدار با عراق در دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی با مربیگری ویلموتس باز می گردد که تیم ملی با نتیجه دو بر یک شکست خورد که در نهایت منجر به جدایی این سرمربی بلژیکی از تیم ملی ایران شد.

در دیگر بازی‌های این گروه، لبنان در خانه میزبان امارات است و عراق از کره پذیرایی می‌کند. در حال حاضر کره جنوبی با ۱۱ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب کننده به ایران است و لبنان با ۵ امتیاز در رتبه سوم دیده می‌شود.

ایران

تیم ملی با روحیه بالایی پای به این دیدار می‌گذارد. شاگردان اسکوچیچ در آخرین دیدار خود با نتیجه دو بر یک لبنان را در وقت‌های تلف شده نیمه دوم شکست دادند و جلوی یک شکست غیرمنتظره به علت تاثیرگذاری باد و اشتباه خط دفاعی را گرفتند.

البته این دیدار تلفاتی هم برای ایران داشت. دراگان اسکوچیچ به علت اخراج و علیرضا جهانبخش به دلیل دریافت کارت زرد و دو کارته شدن در این دیدار غایب هستند. به علت دعوت نشدن طارمی، تعداد غایبان مطرح ایران به عدد سه می‌رسد.

ماریو تات، دستیار اسکوچیچ وظیفه رهبری تیم ملی از کنار زمین را برعهده دارد. از طرفی به جز جهانبخش، تمام بازیکنان دعوت شده به تیم ملی در دسترس هستند. از جمله می‌توان به بازگشت امید نورافکن و اتمام محرومیت یک جلسه‌ای این بازیکن اشاره کرد.

تیم ملی که در دور رفت و در تهران موفق به شکست یک بر صفر سوریه شده بود، این امیدواری را دارد که در غیاب اسکوچیچ، یک گام دیگر به سمت صعود به جام جهانی بردارد.

اسکوچیچ پیش از این هم تجربه غیبت در بازی‌های تیم ملی را داشته است. او در دیدار با سوریه به علت ابتلا به ویروس کرونا غایب بود.

سوریه

سوریه که چهار سال قبل شگفتی‌ساز مرحله مقدماتی بود، در این دوره ضعیف‌ترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته است. سوری‌ها فقط مقابل عراق و امارات موفق به کسب دو تساوی  شده‌اند و تقریبا امید اندکی حتی برای کسب رتبه سوم دارند.

این تیم در آستانه سخت‌ترین بازی خود در دور برگشت، با بحران مصدومیت مواجه است. شاخص‌ترین و مهم‌ترین غایب سوریه در این بازی حساس عمر خربین خواهد بود که در دیدار برابر عراق مصدوم شد.

خربین تنها غایب سوریه نیست. ایاز عثمان هم به خاطر مصدومیت در بازی با عراق نمی‌تواند برابر ایران به میدان رود و اسراء حمویه هم به خاطر محرومیت بازی را از دست داد.

محمد عثمان هم در اعتراض به بازی نکردن برابر عراق، اردوی تیم ملی سوریه را ترک کرد و راهی هلند شد تا او هم برابر ایران حضور نداشته باشد. محمد حلاق و سعد احمد هم که به خاطر مصدومیت دیدار برابر عراق را از دست دادند به بازی برابر ایران هم نمی‌رسند تا نزار محروس تنها ۲۲ بازیکن در اختیار داشته باشد که ۴ بازیکن آن دروازه‌بان هستند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.