×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : پنجشنبه 9 فروردین 1403  .::.   برابر با : Thursday 28 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25280 خبر
رواج کتاب‌سازی در جامعه حوزه نشر را تهدید می‌کند

به گزارش نصر، سیدقاسم ناظمی در آیین تجلیل از نیم قرن فعالیت هنری استاد «میرعباس آل یاسین» و رونمایی از کتاب های «عکاسی دیجیتال و پرتره» و «عکاسی سیاه و سفید در قرن ۲۱» این هنرمند، افزود: تلاش می شود با تمهیدات این اداره کل، فعالان حوزه چاپ و نشر و نویسندگان و پژوهشگران در راستای تولید کتاب ارزشمند، تبریز به جایگاه پیشین خود در عرصه کتاب و کتابخوانی بازگردد و آثاری فاخر از فرهیختگان و بزرگان در این شهر چاپ شود.

وی با اشاره به اهمیت کتاب در جامعه، اظهار داشت: با وجود گسترش فضای مجازی و تنوع رسانه‌های دیجیتال در دنیا و کشور ما، کتاب هنوز جایگاه خود را حفظ کرده و مخاطبان بسیاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از دلایل این ادعا، استقبال بسیار خوب مخاطبان کتاب از فروش فصلی کتاب است که در طی اجرای این طرح به صورت فصلی ما می‌توان آمار دقیقی از فروش کتاب ها ارایه و مخاطب با علاقه و انتخاب خود خرید کرده است.

ناظمی، ادامه داد: در اجرای این طرح آمار خرید کتاب در هر فصل افزایش می یابد و این روند خبر خوبی برای عرصه کتاب و علاقه مندان به کتابخوانی محسوب می‌شود.

وی بهره‌گیری از تخصص ویراستاری برای چاپ کتاب را بسیار حائز اهمیت دانست و یادآوری کرد: این عنصر در تولید کتابهای فاخر بسیار مهم است و باید مدنظر نویسندگان و ناشران باشد و ناشران به جای کمی‌گرایی به کیفیت آثار بیشتر توجه کنند.

ناظمی، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت هنری استاد عباس آل یاسین،‌ افزود: وی از بزرگان عرصه هنر عکاسی بوده و این استاد سالیان بسیاری است که شاگردانی را در عرصه هنر عکاسی تربیت کرده و کتابهایی که از وی رونمایی می‌شود حاصل سال ها تجربه و تخصص وی است.

در این آیین که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انتشارات ریتم برگزار شد، کتابهای «عکاسی دیجیتال و پرتره» و «عکاسی سیاه و سفید در قرن ۲۱» تالیف استاد میرعباس آل یاسین رونمایی شدند.

استاد میرعباس آل‌یاسین متولد ۱۳۲۷ اهر بوده و بیش از ۵۰ سال به فعالیت مداوم در هنر عکاسی مشغول است.

وی مدرس عکاسی و از موسسان انجمن هنر عکاسی آذربایجان‌شرقی است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.