گروه : آرشیو
به گزارش همنوا به نقل از ایسنا فرخ جلالی اظهار کرد: ما از این افزایش نرخ ناراضی هستیم چون که از این لحاظ به شهروندان فشار وارد میشود اما این میزان افزایش معقول است چراکه هزینههای نگهداری اتوبوس ها بسیار بالا است و برخی از اقلام حداقل دویست درصد افزایش قیمت داشته است.
وی مجموع دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز را 758 دستگاه عنوان کرد و گفت: 283 دستگاه متعلق به بخش دولتی و 475 دستگاه نیز مربوط به بخش خصوصی است، طی سه سال گذشته اتوبوسهای رده خارج بیش از حد است، در پایان سال 97، 65 دستگاه اتوبوس، عمر 10 سالهی خود را به اتمام رساندهاند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز با بیان اینکه نیمهی اول سال 98، تعداد اتوبوسهای فرسوده به 147 دستگاه افزایش خواهد یافت، گفت: ما باید برای جایگزینی اتوبوسهای فرسوده، 147 دستگاه اتوبوس خریداری کنیم.
وی افزود: در حال حاضر اگر بخواهیم فعالیت اتوبوسهای فرسوده را متوقف کنیم، اتوبوسی برای جایگزینی نخواهیم داشت؛ چرا که تاکنون نتوانستیم اتوبوس جدیدی خریداری کنیم بلکه تنها در سال 97 و اواخر 96، 173 دستگاه اتوبوس بازسازی شده است.
جلالی با بیان اینکه از سال 95 تا 97، ریالی از سوی دولت برای خرید اتوبوس تخصیص داده نشده است، گفت: 82.5 درصد خرید اتوبوس برعهدهی دولت است و تنها سال 97، یک میلیارد و 100 میلیون تومان به عنوان کمک هزینهی یارانه بلیت ارائه کردهاند، در کنار این موضوع علاوه بر هزینههای جاری، ماهانه 400 میلیون تومان به صورت مستقیم به بخش خصوصی هزینه پرداخت میکنیم.
وی افزود: روزانه ۶۵۰ هزار مسافر توسط اتوبوسهای شرکت واحد جابجا میشوند که در این میان ۵۰۰ هزار مسافر از اتوبوس های بخش خصوصی و ۱۵۰ هزار از اتوبوس های بخش دولتی و 100 دستگاه بی آر تی استفاده می کنند.
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز یادآورشد: در صورت تحقق 200 میلیارد تومانی اوراق مشارکت مصوبه شورای شهر، حداقل امکان خرید 100 دستگاه اتوبوس و 62 دستگاه مینی بوس جدید برای سال 98 پیش بینی شده است که امیدواریم این امر محقق شود.
https://hamnava.ir/News/Code/20745
0 دیدگاه تایید شده