×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 8 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 27 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25400 خبر
رفع تصرف ۲ هزار مترمربع از اراضی ملی محدوده مراغه

به گزارش همنوا به نقل از اخبار مراغه، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: در خصوص تصرف اراضی ملی مماشاتی وجود ندارد و به صورت قانونی با متخلفان برخورد می‌شود.

«آرش پاکمهر» افزود: امسال احکام محکومیت متصرفان اراضی ملی برای ۷۷ فقره پرونده قضایی صادر، و ۱۸۰ هکتار از اراضی ملی در بخش‌های مرکزی و سراجو رفع تصرف شد.

وی اظهار داشت: تصرف عدوانی اراضی ملی مجازات حبس و رفع تصرف را به دنبال دارد و اشخاص باید قبل از هرگونه اقدام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در خصوص وضعیت و ماهیت اراضی استعلام کنند.

«پاکمهر» با تاکید بر اینکه صیانت از منابع طبیعی وظیفه همگانی است، ادامه داد: شهروندان جهت جلوگیری از تصرف اراضی ملی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا رفع تصرف اراضی ملی پس از تشکیل پرونده و اخذ رای قضایی و با حضور نماینده دادگستری اجرا می‌شود و مراجع قضایی نیز با کسانی که می‌خواهند به هر نحو ممکن به منابع طبیعی و اراضی ملی تعرض کنند، به صورت جدی برخورد می‌کند.

همچنین به نا بر فرمایشات مقام معظم رهبری صیانت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و تمامی مردم در حفاظت و صیانت از منابع طبیعی باید کوشا باشند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.