×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
دبیرخانه دائمی جشنواره «سردریم» تأسیس شود

به گزارش همنوا، امیر مهروند ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: تجربه‌ی خوب برگزاری دو دوره جشنواره تئاتر خیابانی در شهر سردرود و استقبال بی‌نظیر گروه‌های تئاتری نشان داد که استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های ویژه‌ای برای اجراهای محیطی دارد.

وی افزود: شهرستان‌های استان از نظر امکانات برای تولید آثار و اجرای عمومی تئاتر بسیار محدود است و تمرکز روی مراکز استان‌ها باعث شده هم اهالی تئاتر مشکلات زیادی را متحمل شوند و هم مخاطب شهرستان با تئاتر غریبه باشد اما برگزاری محیطی جشنواره‌های تئاتر، آحاد جامعه را با این هنر آشنا می‌کند و آشتی می‌دهد.

مهروند گفت: اما علیرغم این‌که در هر دو دوره جشنواره «سردریم» ما از حمایت‌های بی‌دریغ شورای شهر و شهرداری سردرود بهره‌مند شدیم، به نظر می‌رسد که تأسیس دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر خیابانی سردرود بتواند کمک کند تا با تغییرات مدیریتی، سیاست‌های برگزاری جشنواره دچار آسیب نشود و در تداوم ادامه این مسیر خللی ایجاد نگردد.

این کارگردان تئاتر همچنین تأکید کرد: استقبال چشمگیر شهروندان سردرود از اجراهای محیطی جشنواره بار دیگر به ما ثابت کرد که جامعه نیازمند رویدادهایی از این دست است و من یقین دارم که استمرار در برگزاری این جشنواره در آینده‌ای نه چندان دور تأثیرات خود در ارتقاء مسائل شهروندی و فرهنگ‌سازی اجتماعی، نشان خواهد داد.

امیرمهروند در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان ارشد استان انتظار داریم که حمایت‌های خود را از این جشنواره دریغ نکنند و در راستای تداوم راه و تأسیس دبیرخانه دائمی ما را یاری کنند.

گفتنی است، جشنواره تئاتر خیابانی سردرود «سردریم» از 28 تا 31 اردیبهشت در دو پارک شهر سردرود برگزار می‌شود و ساعت 10:30 روز 31 اردیبهشت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.