×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار در خشکناب

نصیر قمصری عین الدین اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور هنرمندان، شاعران، پژوهشگران، دانشگاهیان، انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار را در سه محور فرهنگ و ادب، هنرهای تجسمی و طراحی گرافیک برگزار می کند.

 

وی افزود: در بخش فرهنگ و ادب موضوعاتی مانند دوران زندگی شهریار، اندیشه اسلامی و مذهبی شهریار، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه‌های اجتماعی شهریار را شامل می شود.

 

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و ادب در رشته شعر، آثار به دو زبان فارسی و ترکی خواهند بود و از شرایط آثار ارسالی به جشنواره اینکه آثارارسالی نباید در جشنواره های دیگر حائز رتبه شده باشند.

 

دبیر جشنواره ملی حیدربابای شهریار، تشریح کرد: اشعار می توانند در قالب‌های سنتی، نیمایی و سپید باشند و جشنواره ملی حیدربابای شهریار در محور هنرهای تجسمی، آثاری در مورد اشعار شهریار، دوران زندگی شهریار ، تمثال شهریار، روستا و خانه پدری شهریار پذیرفته می‌شوند.

 

وی بیان کرد: در بخش هنرهای تجسمی در رشته نقاشی و خوشنویسی پذیرش وانتخاب آثار این رشته‌ها در دو مرحله است که ابتدا فایل آثار ارسال شده بررسی می شود و در مرحله دوم اصل آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می پذیرد.

 

وی با اشاره به محور طراحی و گرافیک نیز افزود: در این رشته پوستر و پوستر حروف نگاری پذیرفته می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را در رشته‌های ذکر شده تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

قمصری با اشاره به شرایط عمومی جشنواره ملی حیدربابای شهریار اظهار کرد: شرکت در جشنواره برای همه اهالی فرهنگ و هنر و علاقه‌مندان آزاد بوده و به معنای پذیرش ضوابط و رای هیئت داوران است.

 

به گزارش هم‌نوا به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، وی خاطرنشان کرد: تکنیک و شیوه خلق آثار در بخش هنرهای تجسمی آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در این جشنواره شرکت داده شده باشد، هر شرکت کننده می‌تواند فقط در یک رشته و حداکثر با سه اثر در جشنواره ثبت نام کند.

منبع: ایسنا

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.