×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه 22 مهر 1403  .::.   برابر با : Sunday 13 October 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 26082 خبر
دستگاه های اجرایی، اراضی بلاتکلیف خود را تعیین تکلیف کنند

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، موسی خلیل اللهی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بر تسریع تعیین تکلیف اراضی بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته تاکید و اظهار کرد: بر این اساس هر دستگاه اجرایی و خدماتی در تبیین و حفظ حقوق خود باید حساسیت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در موضوع اراضی ملی قانون گذار به صراحت مالکیت را تعیین و متصدی امور را مشخص کرده است، یادآور شد: برای هر دستگاهی در چارچوب ماموریت های محوله، وظایف و اختیاراتی تعریف شده است که باید به آن عمل شود.

خلیل اللهی ضرورت تحقق و استقرار قانون را منوط به تعامل و هماهنگی دستگاه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: باید توجه داشت که اختلافات بین دستگاه‌های دولتی زمینه را برای سوء استفاده سودجویان مهیا می کند.

وی اضافه کرد: مجموعه دادگستری کل استان و دستگاه قضایی به عنوان مرجع تظلم خواهی، چنانچه دعاوی در مراجع بالادستی دولت حل و فصل نشود، موظف به رسیدگی است.

خلیل اللهی به رعایت حق و حقوق قانونی ساکنین جوار رودخانه ها اشاره کرد و تسریع در تعیین تکلیف اراضی خریداری شده بلاتکلیف دولت در سال‌های گذشته را خواستار شد و گفت: بر این اساس تفاهم نامه های منعقده دولت، مالکیت حریم و بستر رودخانه به وزارت نیرو واگذار شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اصل مالکیت اراضی ملی، گفت: قانون این مهم را بر عهده دولت قرار داده است و دستگاه‌های اجرایی صرفا" به عنوان نماینده دولت تصدی بهره برداری را بر عهده دارند.

بابک محبوب علیلو ادامه داد: دغدغه مهم دستگاه قضا، پیشگیری از تصرف و سوء استفاده از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.