×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
حباب سکه ۴۰۰ هزار تومانی شد

به گزارش همنوا به نقل از ایسنا ابراهیم محمدولی در رابطه با وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری گفت: به دنبال رشد نرخ ارز به ویژه دلار، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی رشد داشته و البته این موضوع بی‌تاثیر از رشد ارزش طلا در بازارهای جهانی نبوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ دلار و اونس جهانی که سبب رشد قیمت طلای داخلی شده است، بازار در رکود به سر می‌برد و تنها اندکی بر حجم تقاضای طلای خام آب شده و سکه افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه تقاضایی برای خرید مصنوعات ساخته شده وجود ندارد، یادآور شد: مردم به دلیل اعمال اجرت ساخت و مالیات بر ارزش افزوده بر مصنوعات، این دست طلا را خریداری نمی‌کنند و از جنبه سرمایه‌گذاری به خرید طلای خام و آب شده روی آورده‌اند.

محمدولی اظهار کرد: از نظر کارشناسی خرید طلای آب شده از سوی مردم بسیار خطرناک است، زیرا افراد غیرخبره توانایی تشخیص عیار طلای آب شده را ندارند و خرید طلای آب شده و خروج آن توسط مردم از بازار از حجم مواد اولیه موجود در کسب‌وکار صنف طلا می‌کاهد.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به ارزش ۱۲۷۳ دلاری اونس جهانی گفت: هر مثقال طلای ۱۷ عیار به ارزش یک میلیون و ۵۷۵ هزار تومان، هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۳۶۳ هزار و ۶۰۰ تومان، سکه طرح جدید سه میلیون و ۹۴۰ هزار تومان، طرح قدیم سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۹۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۷۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است که بررسی‌ها نشان از آن دارد که حباب سکه ۳۹۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.