×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25249 خبر
شهرداری تبریز توان تملک و بازسازی خانه باقرخان را ندارد

به گزارش همنوا، حکیمه غفوری در ادامه افزود: این بنا در جوار مسجد سالار، متراز خوبی دارد و پتانسیل خوبی برای ایجاد فصای سبز در حاشیه این بنا وجود دارد.

وی با بیان اینکه ابهام ریشه تاریخی این بنا به جای خود، ولی اگر این ملک تملک شود می‌تواند پتانسیل خوبی برای شهر باشد، خاطرنشان کرد: اهالی محل نیز در این رابطه معذب هستند این ملک نزدیک به 40 نفر وراث دارد که نه توان بازسازی دارند و نه تعیین تکلیف می‌کنند و بسیاری از این افراد اجاره‌نشین هستند.

حجت الاسلام برگی، رئیس شورای شهر تبریز نیز در همین رابطه بیان داشت: این خانه که مقرر شده بود تا پایان سال تملک و احیا شود برخی مشکلات در این زمینه وجود دارد. در منطقه شَکلی برخی خانه‌ها وجود دارد که تاریخی هستند اما تخریب و به آپارتمان تبدیل می‌شوند که باید در راستای حفظ هویت تبریز نسبت به ساماندهی آن اقدام کنیم.

فریدون بابایی، دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: این موضوع چندین سال است در صحن شورا مطرح می‌شود. اهالی رسانه و شهروندان تبریز نیز حساسیت ویژه‌ای روی این موضوع دارند. 4600 متر مساحت این ملک است و دو قطعه است که یکی از آنها به فروش رفته است. 

وی در ادامه افزود: آقای مدبر گفته بودند یکی از انها را تملک می‌کند که 600 متر است. بنای دیگر نیز مساحت کمی دارد و در صورت تملک مابقی اراضی باقی می‌ماند. هزینه تملک، خیلی بالا خواهد بود و ضروری است که میراث فرهنگی نیز در این حوزه وارد شود. 

بابایی با تاکید بر اینکه ما باید در این منطقه دسترسی نیز بدهیم، اظهار داشت: اجازه دهید آقای شهردار بررسی کارشناسانه انجام دهد و متراژ زمین و قیمت آن مشخص شود و پس از آن نیز همانطور که گفتم بخشی توسط شهرداری و بخش دیگری توسط میراث فرهنگی تملک شود.

در پایان این بحث علیرضا باغبان، بیان داشت: این موضوع باید به شهرداری ارجاع شود و شهرداری پس از بررسی لایحه‌ای به صحن شورا ارائه کند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.