×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 28 فروردین 1403  .::.   برابر با : Tuesday 16 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25356 خبر
جمهوری اسلامی، بی نظیرترین ارتش جهان را دارد

به گزارش همنوا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در آستانه روز ۲۹ فروردین ( روز ارتش جمهوری اسلامی ایران)  در دیدار با فرماندهان و مسوولان و تعدادی از کارکنان یگان های ارتش مستقر در تبریز با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی و بومی در خدمت انقلاب اسلامی ، نظام و مردم است، گفت: ارتش با پشتوانه ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده با سه نیروی زمینی و هوایی و دریایی و نیز نیرویی نیروی پدافند هوایی که زاده انقلاب اسلامی است اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است و این ویژگی‏ ها را تکمیل کرده و تعالی می بخشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به ساختار کاملا بومی و ملی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ارتش ما بر جوانان سلحشور سرباز و افسرانی تکیه دارد که در طول چهل سال گذشته تربیت شده و رشد یافته اند و اکنون فرماندهان عالی و ارشد ارتش همگی از رشد یافتگان نهاد انقلابی چون؛ دانشگاه امام علی علیه السلام و سایر مراکز تربیتی و آموزشی هستند.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی در بخشهای مختلف، پیشتاز جهاد خودکفایی بوده و هم اکنون در بسیاری از بخشها دارای توان بومی شده در تولید جنگ افزار و تجهیزات نظامی و دفاعی است و این از جلوه ‏های روشن شعار ما می توانیم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فداکاری های نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی هوایی ارتش در طول چهل سال گذشته نگهبان آسمان ایران بوده و در عملیات های مختلفی درخشیده است و تاریخ ایران از رشادت های نیروی هوایی ارتش درسرکوب داعش در آینده سخن خواهد گفت.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نام گذاری نیروی دریایی ارتش بعنوان « نیروی راهبردی» از سوی فرماندهی کل قوا را یادآورشد و گفت: نیروی دریایی ارتش ایران قادر است علاوه بر حراست از مرزهای آبی وطن، منافع اقتصادی، سیاسی ایران عزیز را تا هزاران کیلومتر آن‏سوتر حراست کرده و بخش مهمی از عمق راهبردی ایران محسوب شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به مسوولیت سنگین نیروی زمینی ارتش در دفاع از تمامیت ارضی کشور ، گفت : نیروی زمینی ارتش همه جای ایران اسلامی در قالب تیپ ها و لشکرها و قرارگاه های منطقه ای حضوری فعالانه داشته و دارد.

وی درخشش هوانیروز ارتش در عملیات‏های درون مرزی و برون مرزی را یادآور شد و ادامه داد : این نیرو در عملیات امداد و نجات مردم در حوادثی مانند سیل و زلزله پیشتاز بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برپایی بیمارستان و نقاهتگاه دو هزار تخته ظرف ۴۸ ساعت از سوی نیروی الهی ارتش ایران گفت : برای مقابله با شیوع کرونا،  این اقدام ارتش رکورد تحسین برانگیزی را در جهان به ثبت رساند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تقدیر از جانفشانی ها و فداکاری های ارتش در همه برهه های تاریخی تاکید کرد: مشارکت ارتش جمهوری اسلامی در همه عملیات های امداد و نجات در کلیه حوادث طبیعی و در همه نقاط از میهن اسلامی، این نیرو را تبدیل به یک نیروی واکنش سریع مردمی کرده و حضور این نیروها همیشه برای مردم مایه آرامش و اطمینان بوده است.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حیات مجدد ارتش مرهون امام راحل (رضوان الله تعالی) علیه است، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر شعارهای انحرافی که در تلاش برای انحلال ارتش بودند ایستاد و حیاتی دوباره به این نیروی الهی بخشید.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دشمن با شناخت از جایگاه ارتش درصدد ضربه زدن به این نیرو بود، گفت: در مرحله نخست ترور سپهبد شهید قرنی را به اجرا گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: ترور سپهبد شهید صیاد شیرازی و شپهبد حاج قاسم سلیمانی که دشمن را تاکنون در رسیدن به اهدافشان نام گذاشته اند در ادامه تلاش های مذبوهانه بدخواهان نظام علیه نیروی الهی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در ارتش و سپاه است.

وی از سپهبد شهید قرنی، سپهبد شهید صیاد شیرازی و شپهبد حاج قاسم سلیمانی با عنوان سپهبدهای اخلاص یاد کرد.

 فرمانده قرارگاه عملیاتی حمزه سیدالشهدا هم در این دیدار با بیان اینکه ارتش حزب الله و کلمه طیبه مقتدرانه در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاده است، گفت: توانایی های ارتش در سطح همه نیروها آرزوهای دشمنان را به یاس تبدیل کرده است.

امیرسرتیپ میرزایی با ارائه گزارشی از اقدامات یگان های ارتش مستقر در آذربایجان شرقی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس منحوس با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی تاکنون ۹۰ مرحله ضد عفونی و گندزدایی در سطح استان انجام شده است.

وی ایجاد ایستگاه های پایش سلامت در ورودی و خروجی های استان را از دیگر اقدامات ارتش برای مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد و گفت: استقرار گروه های کنترل عبور و مرور در ۱۷ نقطه از استان ، ایجاد نقاهتگاه با ۲۷۰ تخت خواب برای بیماران کرونایی ، پخش مواد ضدعفونی در سطح مناطق مختلف استان، تولید ماسک و لباس های بیمارستانی در سطح یگان های ارتش و خدمات دهی بیمارستان ارتش به بیماران کرونایی استان از دیگر اقدامات ارتش در قرارگاه پدافند زیستی برای مقابله با این بیماری بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.