×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه 29 اسفند 1402  .::.   برابر با : Tuesday 19 March 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25241 خبر
جلسه محاکمه محمد امامی| متهم: حاضرم دیونم را پرداخت کنم/قاضی: گفتید مستندات می‌دهید، اما چیزی نداده‌اید

به گزارش همنوا به نقل از تسنیم، نوبت بعد از ظهر ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات 34 متهم پرونده بانک سرمایه، بعد از ظهر امروز به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی با اخذ دفاعیات محمد امامی، متهم ردیف اول این پرونده آغاز شد.

متهم امامی با حضور در جایگاه متهم، گفت: در ابتدا تسهیلات اخذ شده برای شرکت روشه از محل سپرده خودمان بود که به مبلغ 6 میلیارد تومان سپرده‌گذاری کردیم. ما 3 سند رهنی آوردیم، اما گویا دوستان یک نمونه از آن را استعلام کرده‌اند؛ ما به مقداری که بانک مشخص کرده بود تأمین وثیقه کردیم و این تأمین وثیقه از محل تسهیلات نبوده بلکه خودمان تأمین کردیم.

این متهم خطاب به قاضی افزود: اگر شما اجازه دهید ما هم سندی که به شما می‌دهیم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم.

قاضی خطاب به متهم گفت: هر کاری می‌خواهید می‌تواند انجام دهید، اما رسانه‌ها شما را محاکمه نمی‌کنند.

اظهارات متهم امامی در مورد پروژه سیراف

در ادامه متهم امامی در مورد پروژه سیراف گفت: سیراف کار ایجادی است و موضوعی است که باید حتماً درگیر آن باشیم، سیراف کار بازرگانی نیست و موضوعی نیست که در یک شب زاییده شود، ما در تابستان 92 آن را کلید زدیم.

وی ادامه داد: بهترین زمین عسلویه به سیراف اختصاص پیدا کرد و دور تا دور آن دیوارکشی شده است.

متهم امامی افزود: اینکه بگوییم سیراف بعد از ضمانت‌نامه کارتن‌خواب است، درست نیست. من هر آنچه پول گرفتم را تسویه کردم، اما اگر تسویه‌ام ایراد دارد حاضرم دیونم را پرداخت کنم.

امامی گفت: نمی‌توانید ماهیت کارآفرینی را از من بگیرید. من تسهیلات بازرگانی گرفته‌ام و هنوز مشارکتی محقق نشده است؛ بنده در کار بازرگانی بالاترین سود را دادم و به موقع تسویه کردم.

رییس دادگاه از متهم امامی پرسید: چرا بابت یک امر تسهیلات گرفتید و در امر دیگری مصرف کردید؟متهم امامی پاسخ داد: در کجا باید هزینه می‌کردم؟ آقای قهرمانی می‌گوید که شرکت‌ها صوری بوده. ثابت کنید که شرکت‌ها صوری بوده است. من در هیچ جای قرارداد ننوشتم که موضوع ذرت بوده است.

وی خطاب به نماینده دادستان گفت: شما فکر می‌کردید که آدم شکست‌خورده‌ای را بعد از سه سال پای میز محاکمه می‌آورید.

قاضی از متهم امامی پرسید: شما از سیستم بانکی بابت چه امری تقاضای تسهیلات کردید؟

متهم امامی گفت: در سون بابت احداث پالایشگاه و در روشه نیز بابت امور بازرگانی است، اما مشارکت ما محقق نشده و مصوبه بابت بازرگانی بوده است و فاکتور نیز بابت کاغذ بوده است و قرار داد من سرمایه در گردش بوده است.

رییس دادگاه خطاب به متهم امامی: گفتید مستندات را تا ظهر می‌دهید، اما هنوز چیزی نداده‌اید

در ادامه رییس دادگاه خطاب به متهم امامی گفت: اگر با شخصی جنگ و دعوا دارید در بیرون از دادگاه این کار را کنید؛ شما گفتید که مستندات را تا ظهر می‌دهید، اما هنوز چیزی نداده‌اید. ادعا‌های شما باید ارزیابی شود شما نمی‌توانید کسی را محکوم کنید. شما یک کاغذ در دست می‌گیرید و می‌گویید این کار را کرده‌ام.

متهم امامی گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین سون قشم، سرمایه‌گذاری فرهنگیان، فراب و ناردیس با هم اتفاق افتاد.

وی افزود: وزارت نفت برای شخصی که تقاضای پالایشگاه می‌کند دو کار باید انجام دهد که یکی اختصاص زمین است. این پروژه بین 150 شرکتی که تقاضا دادند، بود. پتروفرهنگ مستقل شرکت کرد، اما موفق نشد و به واسطه شرکت‌های ما و پشتوانه صورت‌های مالی توانست امتیاز خوراک را بگیرد. این پروژه یک مؤسس داشته و آن نیز من هستم.

رییس دادگاه خطاب به متهم امامی گفت: آیا شما تعاریف ضمانت‌نامه را می‌دانید.

متهم امامی گفت: بله می‌دانم. ما ضمانت‌نامه با چک و سفته نیز داریم.

امامی در ادامه خطاب به نماینده دادستان گفت: سال 95 به برکت شما اتفاقی در زندگی ما افتاد که به واسطه آن همه به معلوم‌الحال تبدیل شدند.

نماینده دادستان: بیانیه‌خوانی‌ها و استفاده از اکانت‌های فیک در فضای مجازی با هدف تخریب من بوده است

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: این بیانیه‌خوانی‌ها و فیلم‌ها و استفاده از اکانت‌های فیک در فضای مجازی با هدف ایجاد درگیری و تخریب من بوده است؛ سابقه نداشته است که وکیلی در حضور چندین دوربین و به صورتی که آهنگی نیز پخش شود علیه نماینده دادستان صحبت کند.

نماینده دادستان ادامه داد: اگر ما صحبت از پرونده‌های دیگر می‌کنیم، چون امامی در آن پرونده‌ها نیز نقش داشته است و به همین علت در آن پرونده‌ها از ایشان نام می‌بریم.

نماینده دادستان درباره کارشناسی نیز گفت: چه موردی را برای کارشناسی انجام دهیم؟ تمام کارشناسی‌ها انجام شده است؛ مگر ضمانت‌نامه کارشناسی دارد؟

قهرمانی اضافه کرد: در خصوص ضمانت‌نامه 5 شرکت وجود دارد یکی از این شرکت‌ها جهان‌گستر پژواک که فاقد هرگونه مجوز است؛ حتی مدیر این شرکت سوابق کیفری نیز داشته است.

در گذشته شاهد چپاول‌ها و غارت‌های زیادی در بانک سرمایه بوده‌ایم

در ادامه جلسه دادگاه نماینده بانک سرمایه گفت: در گذشته شاهد چپاول‌ها و غارت‌های زیادی در بانک سرمایه بوده‌ایم و اشتباهات فراوانی از سوی مدیران این بانک صورت گرفته بود که بعد‌ها مشخص شد که ضرر‌های هنگفتی به این بانک زده‌اند.

وی ادامه داد: وکیل امامی تنها کاری که کرده این بود که از افراد مختلف به بهانه‌های گوناگون شکایت کرده و به جز این کاری نکرده است.

این نماینده بانک سرمایه ادامه داد: آقای امامی با پول‌های هنگفتی که به برخی از بازیگران داده‌اند باعث شده‌اند تا نظام دستمزد بازیگران در سینما تغییر پیدا کند.

صورت‌های مالی عجیب و غریب چهار شرکت

در ادامه جلسه دادگاه نماینده دادستان گفت: غیر از شرکت جهان گستر، چهار شرکت دیگر وجود دارد که صورت‌های مالی شرکت‌ها بسیار عجیب و غریب است چرا که این صورت‌های مالی کپی یکدیگر است به معنای آنکه صورت‌های مالی سال ٩١ شبیه صورت مالی سال ٩٢ است.

وی ادامه داد: در هیچ یک از شرکت‌ها اعتبارسنجی نشده است و اظهارنظرهایی که برای صورت‌های مالی انجام شده اصلا تأییدیه ندارد.

در ادامه نماینده بانک سرمایه نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت: آنچه ما را دچار مشکل کرده مقوله مالیاتی است؛ ما درآمدهایی در دفاترمان شناسایی و اعمال کردیم که همه آن صوری است.

گفتنی است در پایان قاضی مسعودی‌مقام ختم جلسه را اعلام کرد و گفت : جلسه بعدی پنجم آبان ماه در ساعت ٨:٣� برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.