×

منوی اصلی

اخبار ویژه

امروز : شنبه 1 اردیبهشت 1403  .::.   برابر با : Saturday 20 April 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 25369 خبر
جشنواره فرهنگی هنری حیدربابای شهریار در بستان آباد برگزار شد

به گزارش همنوا، سید قاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی روز جمعه در جشنواره فرهنگی و هنری حیدربابای شهریار با بیان اینکه توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در گرو توجه به مناطق محروم و هنری در شهرستان ها می باشد، افزود: تلاش بر این است رویدادهای فرهنگی و هنری از تمرکز گرایی جدا شده و به شهرستانها کشیده شود.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از طرف مردم و اهل هنر از این جشنواره شده است، افزود: در راستای توسعه عدالت فرهنگی و دسترسی همه شهروندان ایرانی به رویدادهای فرهنگی انجام این جشنواره ها لازم بوده و تلاش می کنیم این جشنواره به صورت سالانه برگزار شود.

غلامرضا نوری نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استقبال مردم از این جشنواره نشان داد که استاد شهریار پشتوانه غنی تمدن فرهنگی در شهرستان و ایران اسلامی بوده و مردم علاقمند به فرهنگ و تمدن غنی خود هستند.

وی برگزاری این جشنواره ها را ارج نهادن به مقام فرهنگ و هنر جامعه عنوان کرد و افزود: این جشنواره ها فرهنگ سازی خوبی برای تمامی نسل ها بوده و اهالی هنر و شعر را در کشور برای ادامه راه و خلق آثار هنری تشویق خواهد کرد.

وی بهسازی و تامین آب کشاورزی و راه سازی و گاز رسانی و برق رسانی را از برکات این جشنواره ها عنوان کرد و افزود: حضور مردم جانی دوباره برای برای خشنکاب بخشید و مردم این روستا بر توسعه این روستا تاکید دارند.

ابولفضل پاشایی فرماندار شهرستان بستان آباد نیز با اشاره به آوازه استاد شهریار افزود: استاد شهریار چهره بین المللی داشته و با هنرنمایی توانسته است شهرستان بستان آباد و اداب و رسوم و فرهنگ موجود در آن را به جهانیان بشناساند.

وی گفت: شهرستان بستان آباد با برگزاری این جشنواره نشان داد که ظرفیت های خوبی برای برگزای رویدادهای فرهنگی و تاریخی استانی و ملی دارد.

در این جشنواره اعضای انجمن های ادبی شعر، خوشنویسی ، نقاشی، عکاسی، موسیقی و نمایش استان حضور داشته و همزمان از برگزیدگان رشته های نقاشی، شعر، خوشنویسی و طراحی پوستر تجلیل شد.

۸۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.